احتمال رونمایی از مک بوک ایر جدید در هفته جاری

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از ویژگی‌های مک‌بوک ایر جدید اپل برخورداری از صفحه‌کلید سوئیچ قیچی خواهد بود که جایگزین صفحه‌کلید پروانه‌ای می‌شود.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، افشاگر معروف، در گزارشی گفته بود که لپ‌تاپ جدیدی از سری مک‌بوک ایر و همچنین نسخه به‌روزشده مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود.

حال به‌نظر می‌رسد که چنین اتفاقی زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده رخ خواهد داد. افشاگری که خواسته است نام وی فاش نشود از رونمایی مک‌بوک ایر جدید در ۲۸ اسفند خبر داده است. نیمه دوم سال ۲۰۲۰ از ۱ آوریل (۱۳ فروردین ۹۹)  شروع می‌شود و اگر این شایعات صحت داشته باشند، اپل دو هفته زودتر از زمان پیشبینی‌شده از مدل‌های جدید مک‌بوک ایر رونمایی می‌کند.

افشاگر ناشناس تنها به زمان رونمایی از محصولات جدید اپل اشاره کرده است و اطلاعات دیگری از سری جدید مک‌بوک ایر نداریم. اپل در اکتبر ۲۰۱۹ آخرین مدل از مک‌بوک ایر را رونمایی کرد که دارای ویژگی‌هایی از جمله حسگر تاچ ID، نمایشگر با ویژگی True Tone و صفحه‌کلید پروانه‌ای بود.

مینگ‌چی کو گفته است که اپل از صفحه کلیدهایی با سوئیچ قیچی در محصولات جدید استفاده خواهد کرد. از چنین صفحه کلیدی در لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی استفاده شده بود. صفحه‌کلید سوئیچ قیچی به‌صورتی طراحی شده است که هر کلید با قطعات پلاستیکی قیچی شکل به کلید دیگر متصل شده است. چنین طراحی به کاهش احتمال گیر کردن ذرات و اجسام بین دکمه‌های کیبورد لپ‌تاپ کمک می‌کند.

مک بوک ایر جدید

با وجود اینکه احتمال می‌رود در نسخه‌ کوچک‌تر مک‌بوک پرو و سری مک‌بوک ایر نیز از صفحه‌کلید سوئیچ قیچی استفاده شود؛ اپل در مدل‌های قبلی از صفحه‌کلید پروانه‌ای استفاده کرده بود.

چندی پیش خبری نیز منتشر شد مبنی بر اینکه مک‌بوک‌‌ پرو ۱۴.۱ اینچی جدیدی جایگزین مدل ۱۳ اینچی خواهد شد. متاسفانه تاریخ دقیقی از رونمایی سری جدید مک‌بوک پرو اعلام نشده است و تنها می‌دانیم که در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات