سری جدید مک بوک با پردازنده‌های اختصاصی اپل اواخر ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هنوز مشخص نیست که آیا مک‌بوک‌های جدید اپل از سری ایر هستند یا شاهد مدل‌های جدیدی از مک‌بوک پرو خواهیم بود.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نامدار، اپل می‌خواهد سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک به بازار عرضه کند که ویژگی اصلی آن‌ها برخورداری از پردازنده‌های ساخت اپل است. انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌های جدید اپل در اواخر ۲۰۲۰ معرفی شوند؛ اما گسترش بیماری کرونا می‌تواند رونمایی از سری جدید مک‌بوک را تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تأخیر اندازد. متاسفانه اشاره نشده که آیا شاهد سری جدیدی از مک ‌بوک ایر هستیم یا به‌زودی مک ‌بوک پرو جدید اپل را در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

در گزارش‌های اخیر آمده بود که اپل با کنار گذاشتن اینتل می‌خواهد پردازنده لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای جدید را توسط مهندسان خود بسازد. مینگ‌چی کو می‌گوید که مک‌بوک‌های جدید در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند.

تقریبا دو سال بود که اخباری در فضای مجازی منتشر می‌شد، مبنی بر اینکه اپل پردازنده‌هایی مبتنی بر معماری ARM می‌سازد. حال، به‌نظر می‌رسد که این شایعات در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. مینگ‌چی کو در ادامه به احتمال رونمایی از مک‌بوک پرو با طراحی جدید در سه‌ماهه‌ی دوم یا سوم ۲۰۲۱ اشاره می‌کند.

سری مک‌بوک ایر در سال گذشته با طراحی جدیدی همراه بود؛ اما برای سه سال است که مک‌بوک پرو تحول چندانی از نظر طراحی ظاهری نداشته است. انتظار می‌رود مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ جایگزین دائمی مدل ۱۳ اینچی شود. از ویژگی‌های طراحی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی می‌توان به برخورداری آن از کیبورد مبتنی‌بر مکانیزم قیچی، درست‌مانند مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اشاره کرد.

کیبوردهایی با مکانیزم قیچی نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر هستند. در این کیبوردها، هر دکمه با استفاده از دو قطعه پلاستیکی قیچی‌شکل به دکمه دیگر متصل می‌شود. با استفاده از این روش، احتمال اینکه ذرات یا اجسام ریزی بین دکمه‌ها گیر کنند، بسیار کم است.

مک بوک پرو اپل

از کیبوردهای مبتنی‌بر مکانیزم قیچی در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی استفاده شد. مینگ‌چی کو در مورد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی نیز می‌گوید که استقبال خریداران از این محصول، فراتر از انتظارات اپل بوده است.

تنها مشکلی که بر سر راه معرفی مک‌بوک‌‌های جدید قرار دارد، گسترش بیماری کرونا است. تعطیلی کارخانه‌ها برای پیشگیری از ابتلای کارکنان به بیماری کرونا باعث شده است، تولید قطعات محصولات مختلف به تأخیر بیفتد و درنتیجه شاهد کمبود محصولات موجود در بازار و به تأخیر افتادن معرفی از محصولات جدید باشیم.

مینگ‌چی کو معتقد است که تولید قطعات مورد نیاز برای ساخت مک‌بوک‌های جدید از اواخر ماه مارس افزایش می‌یابد. طی ماه‌های گذشته شاهد انتشار اخباری بودیم که تلاش اپل برای افزایش بودجه تحقیق، توسعه و تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۵ نانومتری را نشان می‌دهد.

قیمت لپ تاپ، قیمت مک بوک و مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مک‌بوک‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات