دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت برچسب توصیه کانسومر ریپورتس را دریافت می‌کنند

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی کانسومر ریپورتس امسال برخلاف سال گذشته، تمام دستگاه‌های سرفیس را به جز یک استثناء واجد شرایط دریافت برچسب توصیه دانسته است.
تبلیغات

سال گذشته، مجله‌ی کانسومر ریپورتس (Consumer Reports) برچسب توصیه‌شده‌ی خود را از روی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت از جمله سرفیس لپ‌تاپ و جدیدترین تبلت سرفیس پرو برداشت. کانسومر ریپورتس در یک نظرسنجی انجام‌شده از بیش از ۹۰ هزار لپ‌تاپ و تبلت در طول یک بازه‌ی زمانی دو ساله، به این نتیجه رسید که احتمال بروز مشکل در دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت نرخ بالاتری از محصولات هم‌قیمت رقبا همچون اپل دارد.

در آن زمان، پانوس پانای، نائب رئیس فعلی واحد دستگاه‌های Microsoft با اعلام قاطعانه‌ی اینکه مایکروسافت محصولات Surface خود را تضمین می‌کند، به گزارش کانسومر ریپورتس واکنش نشان داد. وی با اظهار ناامیدی از گزارش این مجله، ادعا کرد که براساس داده‌های اختصاصی مایکروسافت، هم خرابی یک الی دو ساله‌ی پیش‌بینی‌شده و هم نرخ بازگشت واقعی سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک به نحو قابل توجه‌ای از ۲۵ درصد پایین‌تر هستند. علاوه بر این، حوادث حمایتی دیگر در هر واحد (IPU) در آن زمان به نحو چشمگیری کمتر از یک درصد بود.

پس از آن مایکروسافت در ابتدای سال جاری اقدام به معرفی سرفیس بوک ۲ کرد. پس از عرضه‌ی این محصول، کانسومر ریپورتس اعلام کرد که عملکرد سرفیس بوک ۲ مایکروسافت را ارزیابی خواهد کرد؛ اما قادر به توصیه‌ی آن نخواهد بود. این مجله همچنین گفت که تصمیم پیشینش مبنی بر حذف برچسب توصیه‌شده از تمام لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مایکروسافت همچنان معتبر است.

با این حال، کانسومر ریپورتس روز پنجشنبه اعلام کرد که براساس نتایج آخرین نظرسنجی، لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت مجددا واجد شرایط دریافت وضعیت «توصیه‌شده» هستند. مارتین لاکتر، عضو پژوهشی ارشد در کانسومر ریپورتس می‌گوید:

اعتبار میکروسافت اکنون با اغلب دیگر برندهای لپ‌تاپ برابر است و این مسئله به محصولات این شرکت امکان دریافت وضعیت توصیه‌شده را می‌دهد.

اما در این میان یک استثناء وجود دارد. کانسومر ریپورتس تبلت جدید سرفیس گو را به دلیل عمکرد ضعیف توصیه نمی‌کند. کانسومر ریپورتس در این باره می‌گوید:

سرفیس گو توصیه‌ی کانسومر ریپورتس را دریافت نمی‌کند؛ اما این گزارش براساس نتایج تست‌های آزمایشگاهی است و نه داده‌های حاصل از نظرسنجی. سرفیس گو تنها دستگاه سرفیسی است که برچسب توصیه را دریافت نمی‌کند و دیگر مدل‌های مایکروسافت از جمله سرفیس پرو، سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس بوک ۲ امتیاز لازم را برای دریافت برچسب توصیه به‌دست آورده‌اند.

کانسومر ریپورتس دلیل عدم توصیه‌ی سرفیس گو را این گونه شرح می‌دهد:

 ما هنگام ارزیابی لپ‌تاپ‌ها، قدرت پردازشی را به‌شدت می‌سنجیم. کامپیوتری که در تست کارایی، عملکرد مناسبی نداشته باشد،  نمی‌تواند برچسب توصیه را دریافت کند.

برای مطالعه‌ی گزارش کامل کانسومر ریپورتس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات