ویدئوهای جدید کوالکام در دفاع از رایانه‌های ویندوزی با پردازنده‌ ARM

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
در مقابل انتقادات واردشده به رایانه‌های ویندوزی با پردازنده‌ی ARM، کوالکام دست به انتشار سه ویدئو زده است تا نقاط قوت این دستگاه‌ها را به تصویر بکشد.
تبلیغات

اولین بررسی‌های رایانه‌های ویندوزی با پردازنده‌های ARM اخیرا منتشر شده‌اند و خلاصه‌ی این بررسی‌ها را می‌توان این‌گونه بیان کرد: کاهش شدید بازدهی در لپ‌تاپ‌های مجهر به اسنپدراگون ۸۳۵ بهایی است که در قبال عمر باتری طولانی‌تر و برخی دیگر از مزایای این پردازنده پرداخت خواهید کرد.

در مواجهه با این انتقادات، کوالکام دست به انتشار سه ویدئو زده است که نشان می‌دهد چرا رایانه‌هایی که از ویندوز ۱۰ و پردازنده‌ی ARM استفاده می‌کنند، می‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند. اولین نقطه‌ی قوت، مدت‌زمان شارژدهی باتری این دستگاه‌ها است. همانطور که در ویدئوی منتشرشده توسط کوالکام دیده می‌شود، این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند تا ۲۲ ساعت ویدئو پخش کنند.

تماشا در یوتیوب

نکته‌ای دیگر که در دومین ویدئو به تصویر کشیده می‌شود، توانایی این دستگا‌ه‌ها جهت فعال شدن به‌صورت آنی است.

تماشا در یوتیوب

مورد آخر مربوط به دمای پایین رایانه‌های مجهز به پردازنده‌ی ARM است. نکته‌ی قابل توجهی که کوالکام در ویدئوی ذیل نشان می‌دهد، این است که حتی پردازنده‌های سریع x86 نیز در مواجهه با گرما با افت بازدهی روبه‌رو خواهند شد؛ به‌گونه‌ای که سرعت رایانه‌های مجهز به پردازنده‌ی x86 از سرعت رایانه‌های مجهز به پردازنده‌ی ARM پایین‌تر خواهد بود.

تماشا در یوتیوب

آیا به نظر شما پاسخ کوالکام در مقابل انتقادات واردشده به رایانه‌های ویندوزی که از پردازنده‌ی ARM استفاده می‌کنند متقاعدکننده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات