سامسونگ کروم‌بوک جدا‌شونده تولید می‌کند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ در حال آزمایش کروم‌بوک جداشونده جدیدی است که احتمالا در رویداد CES سال آینده معرفی می‌شود.
تبلیغات

در سال‌های اخیر با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی، شاهد تولید و عرضه رایانه‌های سبک و قابل حملی نسبت به گذشته هستیم. گستردگی و تنوع فراوان محصولات سبب شده است که کاربران گزینه‌های فراوانی برای انتخاب داشته باشند. بسیاری از کاربران علاوه‌ بر گوشی هوشمند، به یک محصول با صفحه نمایش بزرگ و صفحه‌کلید کاربردی همچون تبلت یا نوت‌بوک برای انجام امور روزمره نیاز دارند.

به‌طور حتم بهترین انتخاب برای این دسته از کاربران، رایانه‌های جداشونده خواهد بود. این محصولات به‌واسطه‌ی برخورداری از صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، صفحه‌کلید کاربردی و وزن بسیار کم، می‌توانند در بسیاری از اوقات نیاز‌های شما را به‌راحتی برآورده کنند. همین امر سبب شده است شرکت‌های فعال در این حوزه نگاه ویژه‌‌ای به تولید رایانه‌ی جداشونده داشته باشند. یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها، شرکت مایکروسافت و محصول فوق العاده آن‌ها یعنی سرفیس‌ بوک ۲ است.

سرفیس بوک ۲ به دلیل سخت‌افزار قدرتمند، مورد توجه بسیاری از کاربران است؛ اما قیمت هزار دلاری آن از قرار گرفتن این محصول در سبد خرید بسیاری از کاربران جلوگیری می‌کند. قیمت نهایی محصولاتی از این دست سبب شده است رقیبی همچون گوگل بتواند با ارائه محصول ارزان‌تر پیکسل‌بوک رقیب جدی برای سرفیس بوک باشد. در این بین؛ غول کره‌ای یعنی سامسونگ نیز در حال تولید کروم‌بوک جدیدی است تا بتواند بازار این محصولات را از‌ آن خود کند.

گفتنی است سامسونگ از کد Nautilus برای محصول جدید خود استفاده کرده است. همچنین این شرکت از Jongpil Jung به‌عنوان نام مرتبط دیگری برای این دسته از محصولات خود بهره می‌گیرد. متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از این محصول در دست نیست؛ اما شایعات حاکی از آن هستند که کروم‌بوک جدید سامسونگ از پردازنده‌ی کبی لیک بهره می‌برد. طبق اخبار منتشرشده، سامسونگ قصد دارد محصول جدید خود را در رویداد CES سال آینده معرفی کند؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت به زمان بیشتری برای رونمایی از Nautilus احتیاج دارد، به همین دلیل انتظار می‌رود سامسونگ معرفی محصول نام‌برده را به رویداد بهار سال آینده موکول کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا کروم‌بوک جدید سامسونگ می‌تواند بازار این محصولات را دگرگون کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات