تصاویر مک بوک پرو مجهز به نوار ابزار جادویی با بروزرسانی جدید macOS Sierra 10.12.1 فاش شد

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل بروزرسانی macOS Sierra 10.12.1 را دیروز منتشر کرد که حاوی تصاویری برای تشریح Apple Pay در مک بوک پروی جدید مجهز به نوار ابزار جادویی است.
تبلیغات

در کمتر از دو روز مانده تا مراسم رونمایی از مک‌بوک‌های جدید اپل، بروزرسانی سیستم عامل macOS Sierra 10.12.1 تصاویری از مک بوک پروی جدید اپل مجهز به نوار ابزار جادویی را فاش کرد. در بروزرسانی جدید این سیستم عامل تصاویری در تشریح عملکرد اپل پی وجود دارد که در این تصاویر از مک بوک پروی جدید استفاده شده است. انتظار می‌رود مک بوک‌پروی جدید اپل در کنار سایر محصولات جدید این کمپانی در حوزه‌های مک‌ها روز پنجشنبه رونمایی شوند.

این تصاویر علاوه بر تایید شایعات پیشین در مورد استفاده از نوار ابزار جادویی، نمایی کلی از طراحی جدید بکار گرفته شده در مک‌بوک پروی جدید را نیز ارائه می‌کند. همانطور که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، نوار OLED لمسی در بالای کیبورد قرار گرفته که پیش از این کلید‌های کمکی کیبورد در آن قسمت تعبیه می‌‌شدند. این پنل OLED لمسی قادر است اثر انگشت کاربر را نیز بخواند که طبق تصویر فاش شده از آن می‌توان به همراه اپل پی استفاده کرد.

شایعات منتشر شده نشان از این دارد که این نوار OLED با نام اپل پی شناخته می‌شود. پنل OLED لمسی که با نام نوار ابزار جادویی شناخته می‌شود براساس اپلیکیشن اجرا شده تغییر ماهیت داده و ابزارهای مورد نیاز کاربر را در اختیار وی قرار خواهند داد. در تصویر فاش شده شاهد نمایش پنجره‌ای برای تایید خرید انجام شده توسط کاربر از طریق قرار دادن انگشت روی سنسور هستیم. آنطور که به نظر می‌رسد، سنسور اثر انگشت ظاهری شبیه به کلید سخت‌افزاری نداشته و در درون پنل OLED کار گذاشته شده است.

ورای پنل OLED لمسی بکار رفته، تغییرات چندانی در مقایسه با نسخه‌ی کنونی مک بوک پرو رویت نمی‌شود، حال آنکه به نظر می‌رسد بلندگوهای طرفین کیبورد همچون نسخه‌ی ۱۵ اینچی در نسل جدید مک‌بوک پروها به نسخه‌ی ۱۳ اینچی نیز راه یافته است.

با این تصاویر نمی‌توان نظری در مورد کاهش ضخامت مک‌بوک پروی جدید داد، حال آنکه در شایعات شاهد تاکید روی کاهش ضخامت مک بوک پرو بودیم. همچنین درگاه‌های مورد استفاده نیز رویت نمی‌شوند. بسیاری از شایعات حکایت از این دارند که درگاه USB نوع C در نسل جدید اضافه شده و خبری درگاه HDMI، MagSafe و اسلات کارت میکرو  SD نخواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات