MSI اولین لپ تاپ هماهنگ با هدست واقعیت مجازی HTC Vive را تولید کرد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
واقعیت مجازی یکی از فناوری‌های جذاب و جدید است، ولی برای استفاده از آن در حال حاضر علاوه بر هدست‌های مخصوص، نیاز به سخت‌افزارهای خاصی خواهید داشت. MSI به تازگی اعلام کرده که اولین لپ‌تاپ هماهنگ با هدست واقعیت مجازی HTC Vive را روانه‌ی بازار کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی نیاز به سخت‌افزار ثانویه خواهید داشت. به عنوان مثال برای استفاده از هدست Gear VR سامسونگ یا Cardboard گوگل نیاز به یک گوشی هوشمند خواهید داشت. همچنین محصولاتی مانند هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و HTC Vive نیاز به رایانه‌های مخصوص دارند. حال شرکت Msi تصمیم گرفته تا لپ‌تاپی تولید کند که بتوان از آن به عنوان رایانه‌ی مورد نیاز هدست Vive استفاده کرد.

این شرکت اخیرا اعلام کرده که اولین لپ‌تاپ بازار که برای استفاده با هدست HTC Vive هماهنگ شده را تولیدکرده است. در این صورت مشخصات فنی لپ‌تاپ مورد اشاره باید با هدست HTC همخوانی کامل داشته باشد. بنابر این برای استفاده از هدست مورد بحث کافیست آن را به لپ‌تاپ جدید ام‌اس‌آی متصل کرده و بدون هیچ مشکل خاصی از فناوری واقعیت مجازی لذت ببرید.

MSI در همین رابطه عنوان کرده:

هدست واقعیت مجازی HTC Vive یکی از خواستنی‌ترین محصولات حوزه‌ی واقعیت مجازی است که تجربه‌ی کاربری همه جانبه‌ای را در این زمینه ارائه می‌کند. سخت‌افزار استاندارد مورد نیاز برای اجرای روان قابلیت‌های این محصول نسبت به سایر دستگاه های مشابه، خاص‌تر است. با همکاری نزدیک شرکت ما و اچ‌تی‌سی هم اکنون نوت‌بوک‌های ما تنها لپ‌تاپ‌های بازار هستند که قابلیت‌های مورد نیاز هدست HTC Vive را به طور کامل ارائه می‌کنند.

علی‌رغم اینکه به این نکته اشاره شده که مشخصات فنی لپ‌تاپ مورد بحث برای کار با هدست واقعیت مجازی htc هماهنگ شده، اما این محصول قابلیت‌های مورد نیاز برای کار با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت را هم دارد؛ بنابراین با داشتن چنین لپ‌تاپی HTC Vive تنها هدستی نیست که می‌توانید به منظور تجربه‌ی واقعیت مجازی از آن بهره ببرید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که این لپ‌تاپ قطعا ارزان قیمت نخواهد بود و برخی مدل‌های آن حتی بیش از ۲۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. در هر صورت اگر نسبت به این محصول علاقمند شده‌اید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت MSI مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این لپ‌تاپ چیست؟ آیا صرف چنین هزینه‌ای برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی در حال حاضر برای شما توجیه اقتصادی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات