بهترین زمان برای سفر به قشم کدام فصل است؟

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بهترین زمان سفر به قشم، یکی از برترین مقاصد گردشگری استان هرمزگان و جنوب ایران، بسته به برنامه و هدف شما از سفر به آن می‌تواند متفاوت باشد.
تبلیغات

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این جزیره در ایران همتا ندارد و هر گردشگری را به‌سمت خود جذب می‌کند. اگر اهل سفر هستید، توصیه می‌شود که حتما به قشم سفر کرده و از زیبایی‌های این جزیره لذت ببرید.

جاهای دیدنی قشم تنها به جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد آن مانند تنگه چاه‌کوه، غار خربس، دره ستارگان، جزایر ناز و جنگل حرا ختم نمی‌شود، بلکه جاذبه‌های فرهنگی آن همچون لباس‌های محلی و صنایع‌دستی این جزیره نیز باعث جذب گردشگران بسیاری است.

بهترین زمان از نظر آب‌و‌هوا

متوسط دمای این جزیره در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر تا اوایل مرداد، ۳۴ درجه سانتی‌گراد است و تا ۳۸ درجه سانتگراد نیز افزایش پیدا می‌کند. متوسط دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ادامه دارد، ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد، حداقل دما ۱۳٫۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. در کل بهترین زمان سفر قشم از این نظر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است.

در این ماه‌ها متوسط دما تقریبا ۲۰ درجه سانتگراد بوده و دما از ۲۴٫۵ بالاتر نمی‌رود. در ضمن اگر قصد چادرزنی در فضاهای باز را دارید، توجه داشته باشید که در اوایل دی تا بهمن احتمال کمی برای بارش باران وجود دارد.

دلفین های جزیره هنگام

عکاس: امید شاکری (خبرگزاری مهر)

فصل‌های پرمسافر و کم‌مسافر قشم

شلوغ‌ترین زمان قشم معمولا سه ماه زمستان و ایام نوروز و خلوت‌ترین زمان نیز سه ماه تابستان است. چنانچه در ایام تعطیلی فصل زمستان یا ایام نوروز با خودروی شخصی خود به این جزیره سفر کنید، برای انتقال خودروی خود به جزیره با لاندی‌گراف باید مدت زیادی منتظر بمانید که ممکن است سه یا چهار ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد.

البته اگر صرفا برای خرید به این جزیره سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاذبه های گردشگری قشم آن را ندارید، در تابستان نیز می‌توانید راهی این جزیره شوید؛ زیرا به جز یک یا دو بازار روباز این جزیره، تمام مراکز خرید قشم مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده هستند و اصلا نباید نگران گرما و رطوبت آزاردهنده هوای تابستانی این جزیره باشید.

بهترین زمان سفر برای شرکت در جشنواره‌ها

مهم‌ترین رویداد جزیره قشم، جشن نوروز صیاد است که به‌مدت یک روز در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود. در این روز صیادان به صید ماهی نمی‌روند و با پوشیدن لباس محلی نو و رقص و موسیقی محلی این روز را از جشن می‌گیرند.

جشن نوروز صیادان

عکاس: اصغر بشارتی (پرتابل گردشگری منطقه آزاد قشم)

از برنامه‌های جشن نوروز صیاد می‌توان به رقص‌های محلی گروهی همراه با موسیقی محلی، مراسم نمایشی شوشی با موسیقی و رقص محلی که داستان جذابی هم دارد، رنگ‌آمیزی درها و نخل‌ها به‌عنوان نشانه‌ای برای آغاز فصل جدید صیادی، شنا و آب‌تنی و ورود به آب با لباس‌های نو، هوا کردن بادکنک‌های کاغذی، مسابقات مختلف از جمله شنا، طناب‌کشی، غواصی، قایق‌‌رانی با قایق‌های پارویی، بازی‌های محلی مسابقات غذایی ویژه بانوان و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد.

حال که با بهترین زمان سفر به این جزیره بیشتر آشنا شدید. فرصت را از دست ندهید و برای بهره‌مندی از بهترین فصل جزیره لذت بردن از آب‌و‌هوا و طبیعت و همچنین به‌دلیل مقرون به‌صرفه‌بودن هزینه‌های سفر در فصل زمستان حتما برای سفر به قشم اقدام کنید. البته برای اینکه سفری بی دردسر، راحت و برنامه‌ریزی شده داشته باشید می‌توانید با تور سفر کنید که تمامی عناصر سفر همچون هتل هزینه‌های حمل و نقل یا ترانسفر فرودگاهی و غذا در برنامه تور لحاظ شده است.

جالب است بدانید که کجارو امکان جستجوی بهترین و ارزان‌ترین تورها به تمامی مقاصد گردشگری ایران و خارج از کشور را از میان صدها آژانس مسافرتی به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد سفر به قشم را دارید، می‌توانید از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور قشم را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات