تفریحاتی که فقط در تور کیش می‌توانیم انجام دهیم

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سفر به کیش فقط به بازارگردی و خرید خلاصه نمی‌شود و در مدت‌ زمان سفرتان می‌توانید از تفریح‌ها و سرگرمی‌های متنوع این جزیره نهایت لذت را ببرید.
تبلیغات

جزیره کیش از جمله مقاصد توریستی پرطرفدار بین ایرانی‌ها است که فارغ از وضعیت آب‌وهوا، در هر فصلی گردشگر خاص خود را دارد. جاذبه‌های تفریحی این جزیره نظیر تفریحات آبی، بانجی جامپینگ، سافاری، پارک دلفین و... در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند که هر گردشگری باید یک بار آن‌ها را در تور کیش امتحان کند. در ادامه با این مقاله همراه باشید تا برخی از تفریح‌های هیجان‌انگیز کیش را به شما معرفی کنیم.

با تفریحات کیش آشنا شوید:

تفریحات آبی

بازی شاتل یک پدر و پسر در جزیره کیش

منبع عکس: اینستاگرام kishdivingcenter

جزیره‌ کیش در میان آب‌های خلیج فارس قرار دارد و ازاین‌رو، تفریحات آبی متنوع و متعددی برای سرگرمی گردشگران و شهروندان در نظر گرفته شده است. از انواع تفریحات آبی کیش می‌توان به غواصی، جت اسکی، اسنورکلینگ، قایق‌سواری،‌ پاراسل و پرواز بر فراز آب‌های خلیج فارس، شاتل، بنانا، پدل برد، اسکوتر زیردریایی و غیره اشاره کرد.

غواصی

بی‌شک غواصی در دریا و مشاهده زندگی جانداران و ماهی‌های رنگارنگ، نایت دایو (غواصی در شب) و همین طور عکاسی ماکرو از آبزیان اعماق دریا، برای هر گردشگری جذابیت دارد. اسکوتر غواصی با تجهیزات غواصی و کپسول اکسیژن، ‌تفریح جالب دیگری است که مورد توجه گردشگران جزیره است. این اسکوترها که برای یک نفر طراحی شده‌اند، عملکردی مشابه زیردریایی دارند.

سایت‌های غواصی مختلفی همچون سایت کشتی یونانی، سمبارون، کشتی داما، کلبه هور، بیگ کورال، ساترن کرک و ژوراسیک پارک در کیش وجود دارد که بسته به شرایط آب‌وهوایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فلای برد

فلای بورد،‌ تفریح مهیج دیگری است که با کمک فشار آب تا ارتفاع ۱۲ متری سطح آب بالا می‌روید و حس پرواز بر فراز آب برای شما ایجاد می‌شود. این تفریح برای برخی افراد به‌عنوان ورزشی حرفه‌ای به حساب می‌آید که با حرکات نمایشی همراه است.

جت اسکی 

جت اسکی، وسیله‌ای تفریحی است که با سرعت بالا روی آب حرکت می‌کند و هیجانی وصف‌ناپذیر را نصیبتان می‌کند. محدودیت سرعت، دوری از اسکله و پوشیدن جلیقه نجات از جمله قوانین این تفریح است که باید رعایت کنید. افراد حرفه‌ای این ورزش را با حرکات آکروباتیک جالب به نمایش می‌گذارند.

اسکی روی آب

اسکی روی آب شامل دو نوع اسکی روی آب با قایق و کیبل اسکی می‌شود که هرکدام طرفداران خود را دارد. سایت اسکی روی آب کیش به‌عنوان اولین سایت اسکی روی آب خاورمیانه به حساب می‌آید.

کایت بوردینگ (ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب)، نوعی دیگر از اسکی روی آب محسوب می‌شود که فرد روی آب اسکی می‌کند و با افزایش سرعت و چتر مخصوص متصل به او، در هوا معلق می‌شود و پروازی چند ثانیه‌ای را تجربه می‌کند.

ماهیگیری

ماهیگیری در کیش را می‌توانید در یکی از کلوپ‌های ماهیگیری تجربه کنید که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای ماهیگیری با شناور به وسط آب برده می‌شوید تا در مدت‌زمان حدود سه ساعت از این تفریح لذت ببرید. روش دیگر ترولینگ نام دارد که هزینه آن به‌مراتب بیشتر از روش اول است.

کشتی‌های تفریحی

کشتی‌های تفریحی از جمله تفریحات آبی جذاب جزیره هستند که با ارائه انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، اجرای موسیقی زنده در محیطی زیبا و آرام، قرعه‌کشی و برنامه‌های مفرح، فضای مناسبی برای گردشگران به وجود می‌آورند. کشتی‌های متعددی از کشتی نوید دریا، کشتی سیمرغ تا کشتی آکواریوم طوطیا، کشتی آرتمیس، کشتی دنا و کشتی ستاره در آب‌های جزیره فعالیت می‌کنند و از همین رو گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. برخی کشتی‌ها مجهز به سالن وی‌آی‌پی، کافی‌شاپ و حتی کف شیشه‌ای هستند تا گردشگران بتوانند چشم‌انداز زیر آب دریای خلیج فارس را از نزدیک به نظاره بنشینند.

پلاژهای کیش

پلاژ‌های کیش شامل پلاژ آقایان و پلاژ بانوان می‌شود و گزینه‌ای عالی برای آب‌تنی، شنا، حمام‌گرفتن و لذت‌بردن از ساحل هستند. پلاژ بانوان کیش از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش است که خانم‌ها می‌توانند آزادانه شنا کنند و آفتاب بگیرند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مکان می‌توان به دوش آب شیرین و صحرایی، تخت ساحلی و سایبان، غرفه‌های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی، رختکن، غریق نجات، ماساژ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه خوراکی، زمین والیبال ساحلی، زمین بدمینتون، سالن بدن‌سازی و... اشاره کرد.

با وجودی که امکان شنا در تمام سواحل جزیره برای آقایان وجود دارد، پلاژی مخصوص آقایان در نظر گرفته شده است که در نزدیکی پلاژ بانوان قرار دارد. این پلاژ نیز به‌لطف داشتن رختکن، زمین والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی، تفریحات دریایی (جت اسکی، پاراشوت، قایق بادبانی، اسکی روی آب، غواصی و قایق پارویی)، غریق نجات و اتاق ماساژ، لحظه‌های خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

جایروکوپتر

جایروکوپتر زردرنگ بر فراز دریای خلیج فارس

عکاس: ابوبکر بلوچ

تفریح هوایی و هیجان‌انگیر جایروکوپتر را می‌توانید در باند گلایدر فرودگاه جزیره کیش تجربه کنید و از چشم‌انداز جزیره و دریا لذت ببرید. جایروکوپتر وسیله‌ای برای پرواز در ارتفاع کم است که شکل ظاهری آن به هواپیما دو نفره شباهت دارد؛ هرچند مکانیزم پروازی آن مشابه هلیکوپتر است.

دوچرخه سواری 

از آنجا که مسیر دوچرخه‌سواری کیش به طول ۷۵ کیلومتر، یکی از بهترین و طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در کشور به حساب می‌آید، ضمن دوچرخه‌سواری در این پیست می‌توانید تقریبا یک دور کامل دور جزیره بزنید و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. در بخش‌های مختلف این مسیر نظیر کنار بازار مرجان کیش و اسکله تفریحی، غرفه‌های اجاره دوچرخه تعبیه شده است تا به‌راحتی این ورزش مفرح را تجربه کنید.

بانجی جامپینگ 

بانجی جامپینگ کیش مجهز به دو سکوی پرش با ارتفاع ۴۰ و ۶۰ متر است و تمامی استانداردهای بین‌المللی برای سقوطی ایمن از بالای سکوها را دارد. قبل از پرش از سکوی ۶۰ متری، ابتدا باید سکوی ۴۰ متری را امتحان کنید. ضمن اینکه امکان انجام این تفریح برای کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و افراد بالای ۹۵ کیلوگرم و افراد مبتلا به مشکلات قلبی، دیسک و آرتروز ممنوع است. کافی‌شاپ مجهز و غرفه عکاسی و فیلم‌برداری از دیگر بخش‌های این محل هستند.

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت یکی از جاذبه‌های تفریحی جزیره زیبای کیش است که در مدت‌زمانی کوتاه توانسته است محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کند. این مکان ترسناک دارای مسیرهای مشخصی است که هنگام عبور از آن‌ها، با موارد ترسناکی برخورد خواهید کرد؛ به‌خصوص در بخش انتهایی مسیر که شخصی با یک اره برقی به‌دنبال شما می‌دود! عبور از مسیرهای قلعه وحشت حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و در طور مسیر به‌طور مخفی از شما عکس گرفته می‌شود.

سافاری

سافاری،‌ تفریح جذاب دیگری است که میان گردشگران علاقه‌مند به طبیعت، محبوبیت بالایی دارد. سافاری کیش با خودروهایی نظیر لندکروز، لندرور، پاترول و غیره در مناطق بیابانی جزیره انجام می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم، برای مشاهده و خرید تور کیش به وب‌سایت رسمی کجارو مراجعه کنید تا از میان تمامی آژانس‌های برگزار کننده تور کیش، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات