مهمانداران هواپیما از چه نوع برخورد مسافران آزرده می‌شوند؟

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مهمانداران هواپیما همیشه از نظر ما افرادی با روحیه‌ی شاداب و مهربان هستند. ولی در حقیقت آن‌ها نیز همانند سایر انسان‌ها در صورت مشاهده رفتارهای عجیب از مسافران ناراحت خواهند شد.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

مهمانداران در پروازها حضور دارند تا سفر هوایی را برای ما آسان‌تر کنند و خوب است بدانیم که ما به‌عنوان مسافر چطور می‌توانیم قدردان زحمات‌شان باشیم. از همین رو در این مقاله از کجارو ضمن اشاره به رفتارهایی که باعث ناراحتی مهمانداران می‌شود، به شما می‌گوییم که چطور می‌توان کمک حال مهمانداران بود تا آن‌ها پروازی امن و شاد را برای مسافران به ارمغان بیاروند. مهمانداران دراین‌زمینه توصیه‌هایی را مطرح کرده‌اند که بر کارایی عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارد، هرچند که برخی از این توصیه‌ها به ایمنی پرواز و مسافران مربوط می‌شود. 

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از کجارو کمک بگیرید. از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، جستجوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و همچنین انتخاب ارزان‌ترین گزینه فراهم شده است.

هنگام سفارش قهوه، صریح باشید

سفرهای هوایی

موقع سفارش چای یا قهوه در طول پرواز، خیلی خوب است که تا زمان رسیدن مهماندار به صندلی شما تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و درباره‌ی ویژگی‌های سفارش‌تان واضح باشید. بریانا (Bryanna) به‌عنوان مهماندار یکی از ایرلاین‌های مهم آمریکایی گفته است، در طول پروازهای صبحگاهی، سؤال‌کردن از تک‌تک مسافران که قهوه‌ی خود را چطور دوست دارند، می‌تواند زمان سرو نوشیدنی را خیلی طولانی کند. او ادامه می‌دهد:

مسافران موردعلاقه‌ی من آن‌هایی هستند که به‌وضوح می‌گویند قهوه‌ی خود را با چه میزان خامه و شکر دوست دارند.

راهروی هواپیما را خیلی سریع خالی کنید

هواپیما

همه‌ی کسانی که با هواپیما پرواز کرده‌اند، می‌دانند که سوار و پیاده‌شدن از هواپیما دشواری‌های خود را دارد. مسافری که در چنین زمانی مشغول صحبت با تلفن همراهش باشد، به‌جز خودش، به وقت مسافران دیگر اهمیتی نمی‌دهد. بریانا دراین‌باره می‌گوید:

وقتی مسافری هنگام سوار یا پیاده‌شدن توجهی به حرف‌های مهمانداران نمی‌کند، نه‌تنها از نظر مهمانداران بی‌ادب و گستاخ به‌نظر می‌رسد، بلکه باعث ناراحتی مسافران پشت سرش نیز می‌شوند، زیرا هم‌زمان که مشغول صحبت با تلفن است، در حال گذاشتن وسایل خود در قفسه‌های بالاسری است و به این ترتیب وقت زیادی از بقیه تلف می‌کند.

جازمین کینگ (Jasmine King)، مهمانداری که تجربیات خود را با ما در میان گذاشته است، می‌گوید وقتی مسافران برای پرسیدن سؤالی که اضطراری نیست، جلوی در ورودی هواپیما می‌ایستند و متعاقباً مانع از سوارشدن سایر مسافران می‌شوند، واقعاً کلافه‌کننده است. علاوه‌براین، مهمانداران توصیه می‌کنند که اگر مسافران در وضعیت اضطراری نیستند، به‌محض ورود به هواپیما به سرویس بهداشتی نروند، زیرا هنگام برگشت از توالت می‌توانند مانع عبور سایر مسافران شوند. او در ادامه گفت:

مرحله‌ی سوارشدن مسافران، شلوغ‌ترین بخش از فرایند پرواز است که ما واقعاً ممنون می‌شویم اگر مسافران در سریع‌ترین زمان ممکن چمدان خود را در قفسه‌ها بگذارند و با خالی‌کردن راهرو به سایر مسافران اجازه‌ی عبور دهند.

امیلی کیتلی (Emily Keathley)، یکی از دیگر از مهمانداران است که می‌گوید، آزاردهنده‌ترین مسافران، آن‌هایی هستند که توجهی به علامت بستن کمربند به‌خصوص قبل از پرواز و فرود نمی‌کنند. او می‌افزاید:

مسافرانی در پرواز داشته‌ام که درست قبل از برخاستن هواپیما، از جای خود بلند شده‌ و به دستشویی رفته‌اند؛ ازآنجاکه هنگام بلندشدن هواپیما، همه باید در جای خود نشسته باشند، پس چنین رفتاری، یک تخلف ایمنی به حساب می‌آید و می‌تواند باعث تأخیر در پرواز شد. به یاد داشته باشید که روشن‌بودن علامت کمربند بی‌دلیل نیست.

نظافت را رعایت کنید

مهمانداران هواپیما

مهمانداران اغلب هنگام راه‌رفتن در کابین هواپیما، یک کیسه‌ی زباله دست‌شان است تا زباله‌ها را جمع‌آوری کنند؛ هرچند که باز هم یک سری از مسافران زباله‌های خود را در جیب‌های پشت صندلی مقابل‌شان می‌ریزند و به این ترتیب مهمانداران باید پس از پیاده‌شدن مسافران، آن‌ها را تمیز کنند. علاوه‌براین، اگر بنا بر هر دلیلی خرابکاری کردید، پیش از آنکه مشکل بزرگ‌تری اتفاق بیفتد، فوراً موضوع را اطلاع دهید.

به حرف مهمانداران توجه کنید

مهمانداران هواپیما

الی لاوت (Ally Lovett)، به شغل مهمانداری مشغول است و یکی از آزاردهنده‌ترین رفتار مسافران را زمانی می‌داند که طبق اعلان‌ مهمانداران در زمان نزدیک‌شدن به فرود هواپیما، وسایل الکترونیک خود را کنار نمی‌گذارند. او می‌گوید:

نمی‌دانم آیا این مسافران صدای ما را می‌شوند یا تا آخرین لحظه صبر می‌کنند که چندبار به آن‌ها تذکر بدهیم تا لپ‌تاپ خود را خاموش کنند. این ماجرا باعث حیرتم می‌شود.

مؤدب باشید

پرواز

یک سفر طولانی احتمالاً هر کسی را خسته و بداخلاق کند؛ هرچند رعایت ادب هنگام برخورد با کادر پرواز،‌ به تلاش چندانی نیاز ندارد و می‌تواند وضعیت را برای همه بهتر کند. بریانا به چند پیشنهاد ساده اشاره می‌کند که با رعایت آن‌ها کادر پرواز احساس نمی‌کنند که نادیده گرفته شده‌اند. او توضیح می‌دهد:

زمانی‌که مهمانداران به ردیف شما می‌رسند، هدفون‌ها را از روی گوش‌تان بردارید. هنگام سفارش نوشیدنی از کلمه‌ی «لطفاً» استفاده کرده و بعد تشکر کنید. زباله‌های خود را به مهماندار تحویل دهید. موقع ورود به هواپیما و خروج از آن، سلام و خداحافظی را فراموش نکنید.

او همچین می‌گوید که صبوری و مهربانی مسافران همیشه برای مهمانداران ارزشمند است و کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. علاوه‌براین، در نظر داشته باشید که اگر مهمانداری فوراً به خواسته‌ی شما توجه نکرد، این به‌معنای نادیده‌گرفتن شما نیست؛ بلکه احتمالاً او درگیر موضوع مهم‌تری است. او در ادامه می‌گوید:

باور کنید که شما را فراموش نمی‌کنیم. فقط گاهی اوقات باید کارهای زیادی انجام دهیم.

ارزان‌ترین فروشنده بلیط هواپیما به تمام مقاصد دنیا را از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو بیابید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات