گشت‌وگذار در مودا؛ از لوکس‌ترین محله‌های استانبول

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
محله مودا استانبول (‌Moda) به دلیل داشتن جاهای تفریحی جذاب یکی از بهترین محله‌های استانبول برای گذرندان وقت است.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

بخش آسیایی شهر استانبول، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه محسوب می‌شود و کماکان برای بسیاری از گردشگران که معمولا در منطقه سلطان احمد و بی‌اوغلو وقت می‌گذرانند، ناشناخته باقی مانده است. اما کافی است سوار یک کشتی مسافربری شوید و خود را به منطقه مودا، جذاب‌ترین مکان بخش آناتولی برسانید.

در ادامه کجارو شما را با ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در تفریحگاه مودا در یک سفر یک‌روزه تجربه کنید، آشنا خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای تور استانبول را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر گردشگری خرید کنید.

در کنار تنگه بسفر  بگردید

منطقه مودا

ساحل مودا برای قدم‌زدن در کنار تنگه بسفر و تماشا کردن استانبول از یک زاویه دیگر، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. مهم نیست چه ساعتی از شبانه‌روز باشد، همیشه در اینجا با مردم محلی روبه‌رو خواهید شد که در حال دوچرخه‌سواری یا دویدن هستند. آخر هفته‌ها اما باغ چای مملو از افرادی است که برای لذت‌بردن از تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر این ساحل از زیر سایه درختان به اینجا می‌آیند.

به خرید مواد غذایی بروید

کادیکوی بالیک پازاری (بازار ماهی کادیکوی) چیزی بیشتر از یک بازار ماهی تازه است. شما در اینجا همه چیز پیدا خواهید کرد؛ از محصولات تازه گرفته تا پنیر، روغن، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی و عسل. قدم‌زدن در این بازار طولانی در فضای باز، تجربه‌ای پر از شلوغی، عطر بازار محلی و سر و کله‌زدن فروشنده‌ها است. اگر احساس گرسنگی کردید حتما در رستوران چیا (Çiya) توقف کنید؛ رستورانی که بهترین کباب‌ها و همچنین، غذاهای لذیذ آناتولی را در این کوچه مشهور کادیکوی به مشتریانش ارائه می‌دهد.

در کافه‌های جذاب وقت بگذرانید

منطقه مودا

مودا جاده‌سی (خیابان مودا) و اطراف آن پر از کافه‌های جالبی است که مردم محلی در طول روز در آن‌ها وقت می‌گذرانند و در حین نوشیدن قهوه باهم صحبت می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای توقف با حس و حال پرشور محلی، کافه دنج با فضای صمیمی یر (Yer) است. فروشگاه نانوایی نان (Naan Bakeshop) نیز الماس دیگری در این منطقه آسیایی است که نان‌های تازه فوق‌العاده‌ای (و ساندویچ‌های با نان خوشمزه) می‌پزد.

به موزه باریش مانچو (Barış Manço) سر بزنید

منطقه مودا

باریش مانچو، یکی از هنرمندان پیشتاز و موسسان ژانر راک آناتولی است که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بسیار مشهور و محبوب بود. خانه وی در منطقه مودا با یک مجسمه، موهای بلند، سبیل چخماقی و استایل قومی تبدیل به خانه موزه شد و هر روز پر از طرفدارانی است که از سراسر جهان برای بازدید به این مکان سر می‌زنند.

در خانه اپرای ثریا (Surreyya) به تماشای یک اجرا بنشینید

منطقه مودا

خانه اپرای ثریا که در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان اولین خانه تئاتر موزیکال در بخش آناتولی استانبول تأسیس شد، قطعا ارزش دیدن را دارد. معماری زیبای آن به‌خصوص سرسرای بزرگ با فرش‌های قرمز و نرده‌های پر نقش‌و‌نگار، چشم بینندگان را به خود خیره می‌کند. برای تکمیل یک روز جالب و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هم که شده، بلیط نمایش که شامل کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اجرای باله و اپرا می‌شود، تهیه کنید.

در رستوران تاریخی کوچو (Koço) نوشیدنی و غذا بخورید

رستوران کوچو که در سال ۱۹۲۸ تأسیس شده است، نماد و نشانه منطقه مودا به شمار می‌آید و رفتن به آنجا و مزه‌کردن غذاهای خوشمزه آن، یک تجربه کلاسیک استانبولی است که به هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید. قبل از رفتن به آنجا حتما میز خود را رزرو کنید، زیرا این رستوران بسیار شلوغ و محبوب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات