خاچاپوری را در کدام رستوران های گرجستان امتحان کنیم؟

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خاچاپوری غذای سنتی و ملی گرجستان، نوعی پای پنیر است. اگر اهل شکم‌گردی در سفر هستید، بهترین خاچاپوری در تفلیس را در این رستوران‌ها امتحان کنید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و بخشی از آن در زومیت بازنشر شده است.

خاچاپوری نوعی غذای سنتی گرجستان است. در واقع می‌توان آن را پای پنیر نامید. یکی از غذاهای ملی گرجستان است و به خاطر اهمیت زیادی که برای مردم این کشور دارد، جزوی از فرهنگ این منطقه است. همه گردشگران در سفر به گرجستان این غذای لذیذ را امتحان می‌کنند.

برای اینکه به تفلیس سفر کنید و این غذای لذیذ را امتحان کنید، با کمک کجارو بهترین تور گرجستان را جست‌وجو و خریداری کنید. در کجارو می‌توانید از بین بهترین تورهای ارائه شده توسط معتبرترین آژانس‌های گردشگری، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تور را خریداری کنید.

این غذا به قدری محبوب است که هر منطقه‌ای از این کشور، شیوه خاصی برای تهیه آن دارد. البته دستور اصلی آن در همه جا یکسان است و فقط تغییرات جزیی دارد. برای اینکه این غذای لذیذ را در تفلیس نوش جان کنید، به یکی از این رستوران‌ها سر بزنید.

رستوران Sakhachapure #1

رستوران رستوران Sakhachapure #1

رستوران Sakhachapure #1 انواع خاچاپوری را سرو می‌کند و در یک رستوران می‌توانید مدل‌های مختلف آن را امتحان کنید. اسم این رستوران را اگر به فارسی ترجمه کنیم به‌معنای جای خاچاپوری است. قیمت این غذا در این رستوران بسیار معقول و مناسب است و غذایی بسیار لذیذ است که حتما از خوردن آن لذت می‌برید. نوع خاصی از خاچاپوری به نام phklovani در این رستوران سرو می‌شود که آن را با چغندر و اسفناج تهیه می‌کنند و آن را به ندرت می‌توانید در رستوران‌های دیگر شهر پیدا کنید.

علاوه بر خاچاپوری در این رستوران می‌توانید غذاهای دیگری مثل انواع سالاد، نوعی غذای تهیه شده از لوبیا به نام lobiani، انواع سوپ، پیتزا و دسر را نوش جان کنید.

هفت روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب فرصت دارید تا به این رستوران سر بزنید.

رستوران Bauhaus

رستوران Bauhaus  گرجستان

رستوران Bauhaus در یک پارک قرار دارد. لذیذترین خاچاپوری‌ها را می‌توانید اینجا بخورید ولی فکرش را هم نمی‌کنید. گاهی ظاهر رستوران‌ها باعث می‌شود که در مورد غذای آن‌ها درست قضاوت نکنیم. این رستوران کوچک، صندلی در فضای باز دارد و با قیمت‌های بسیار معقول و مناسبی، خاچاپوری لذیذ تقدیم‌تان می‌کند.

هر روز هفته می‌توانید اینجا غذا بخورید.

رستوران Amra

رستوران Amra

رستوران Amra غذاهای منطقه آبخازی را ارائه می‌کند. انواع خاچاپور‌های محلی مخصوص این منطقه را می‌توانید اینجا نوش جان کنید و لذت ببرید. خاچاپوری خاص اینجا achma نام دارد و تقریبا شبیه به لازانیای پنیر است. اگر از خوردن غذاهای رایج گرجستان مثل خاچاپوری و خینکالی خسته شدید، می‌توانید در این رستوران غذاهای متفاوت‌تری نوش جان کنید.

هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای وعده‌های ناهار و شام فرصت دارید تا اینجا غذا بخورید.

رستوران Retro

رستورن Retro یکی از شعبه‌های رستورانی مشهور در باتومی است. در این رستوران می‌توانید نوعی خاچاپوری به نام Adjarian را امتحان کنید که خمیر اضافه دو طرف آن را قبل از سرو جدا می‌کنند. به همین دلیل، سبک‌تر است.

رستوران Retro
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات