آیا راهی برای سفر ارزان‌تر و آسان‌تر با هواپیما وجود دارد؟

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
راحتی شرایط سفر و صرفه‌جویی در زمان از جمله عوامل مهمی هستند که باعث افزایش محبوبیت سفر هوایی و رشد تقاضا برای خرید بلیط ارزان هواپیما شده‌اند.
تبلیغات

طبق آمار روزانه در حدود ۱۱۳,۰۰۰ پرواز مسافری انجام می‌شود که با تخمین میانگین ۲۰۰ مسافر در هر پرواز، تعداد مسافرانی که در هر ۲۴ ساعت با هواپیما سفر می‌کنند به ۲۲,۶۰۰,۰۰۰ نفر می‌رسد. البته با احتساب پروزاهای کارگو و جت‌های شخصی آمار روزانه پروازها بین ۱۱ تا ۲۲ میلیون نفر مسافر متغیر است.

این آمار نشانگر اهمیت و جایگاه صنعت هوانوردی در سطح جهانی است و از این رو، ارائه راهکارهای مناسب برای پاسخ به این میزان تقاضای بالا و پروازهای ارزان‌تر اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد.

بنابراین، در ادامه این مقاله، راهکارهایی عملی برای خرید بلیط هواپیما، عبور آسان و سریع از گیت بازرسی فرودگاه و... ارائه خواهند شد.

هواپیما

چگونه بلیط ارزان هواپیما تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید اینترنتی بلیط هواپیما را دارید، بهتر است تا به هنگام جست‌وجوی پرواز مورد نظرتان اطلاعات ارائه‌شده توسط فروشنده‌های آنلاین بلیط هواپیما مانند ایرلاین‌های فعال در مسیر پروازی مورد نظر، محبوب‌ترین ایرلاین‌ها و ارزان‌ترین روزها یا ساعت‌ها را به‌دقت بررسی کنید. البته قاعده مشخص و ثابتی برای خرید بلیط هواپیما در روز یا ساعت خاصی وجود ندارد؛ ولی در حالت کلی، وسط هفته (روز سه‌شنبه) یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما در کلاس اکونومی برای پروزاهای داخلی و بین‌المللی است.

اگر امکان چک‌کردن مداوم قیمت‌های بلیط هواپیما در موتورهای جست‌وجوی پرواز وجود ندارد، بهتر است تا سه هفته قبل از زمان سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید؛ زیرا در این زمان بلیط‌های هواپیما ارزان‌تر هستند و با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت بلیط افزایش پیدا می‌کند.

هواپیما

چگونه بار سبک‌تری داشته باشیم؟

در اغلب ایرلاین‌ها سقف بار رایگان مسافران در کلاس‌های اکونومی و بیزینس به‌ترتیب ۲۰ و ۳۰ کیلوگرم به اضافه یک کیف دستی همراه در داخل هواپیما تعیین شده است و در صورت عبور وزن بار از سقف مجاز مسافران طبق قوانین ایرلاین باید وجهی را بابت اضافه بار پرداخت کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که عادت دارند وسایل اضافه را در چمدان بگذارند، بهتر است تا درباره لوازم سفر خود تجدیدنظر کنید.

هواپیما

چگونه از گیت بازرسی سریع‌تر عبور کنیم؟

بازرسی فرودگاه معمولا برای حفظ امنیت فرودگاه و هواپیماها با سخت‌گیری و دقت بالائی توسط نیروهای حفاظتی و امنیتی اجرا می‌شود. از طرفی، این مرحله برای مسافران ممکن است ناخوشایند، وقت‌گیر و دشوار به‌نظر برسد. ولی با رعایت نکاتی ساده می‌توان اندکی سریع‌تر و نیز آسان‌تر مراحل بازرسی فرودگاه را پشت سر گذاشت؛ برای مثال،

  • مایعاتی با حجم بیش از ۱۰۰ میلی لیتر حمل نکنید.
  • مایعاتی که به همراه دارید را ته کیف خود قرار ندهید.
  • کارت پرواز و مدارک شناسایی خود را دور از دسترس نگذارید.
  • برای درآوردن ساعت، کمربند و کت خود معطل نکنید.
  • وسایل الکترونیکی خود مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و... را از کیف خود در بیاورید و در سبد بگذارید.
  • به بخش امنیتی اشتباه نروید.
  • درباره بمب، تروریسم و دیگر مسائل امنیتی شوخی نکنید، زیرا ممکن است ماموران بخش امنیتی فرودگاه، جوک‌ها و حرف‌هایی که به نظر شما بامزه است را کاملا جدی بگیرند!
هواپیما

در داخل هواپیما چگونه رفتار کنیم؟

پرواز در ارتفاع چند هزار متری کمی ترسناک و استرس‌زا است، ولی با این وجود حفظ آرامش در هواپیما و توجه به علائم و هشدارهای کادر پرواز بسیار حائز اهمیت است؛

کلاس اکونومی دارای فضای کافی برای خواباندن صندلی و دراز کشیدن نیست؛ محدودیت فضا در کلاس اکونومی و از طرفی افزودن صندلی بیشتر توسط برخی ایرلاین‌ها در این بخش باعث شده است تا فضای بین صندلی‌ها روزبه‌روز کمتر شود. از اینرو، باید در نظر داشته باشید خواباندن پشت صندلی باعث اذیت و ناراحتی مسافر پشت سر شما خواهد شد.

اشغال دسته‌های صندلی توسط مسافر وسطی؛ مسئله استفاده‌ از دسته‌های صندلی سال‌ها است که از موارد مناقشه مسافران با یکدیگر محسوب می‌شود، ولی در اصل حق استفاده از هر دو دسته به مسافر صندلی وسط تعلق دارد.

درآوردن کفش‌ها در هواپیما؛ به‌تازگی تحقیقی توسط شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways) از مسافران صورت گرفته و ۵۹ درصد از آن‌ها با درآوردن کفش در هواپیما موافقت کرده‌اند، در حالی‌که ۸۷ درصد آن‌ها به‌شدت با درآوردن جوراب مخالف بودند.

هواپیما

چگونه چمدان‌های خود را تحویل بگیریم؟

به‌هنگام تحویل بار و برداشتن چمدان از روی نقاله مانع دیگر مسافران نشوید و فضای زیادی را برای برداشتن چمدان خود اشغال نکنید. اگر به هر دلیلی چمدان شما دچار آسیب یا گم شد، اصلا نگران نشوید؛ زیرا ۲ تا ۳ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر مسافر روزانه چمدان خود را در فرودگاه گم می‌کنند. در چنین وضعیتی فقط کافی است تا از فرودگاه نشوید و فورا مراتب را به مسئول بار ایرلاین مربوط در سالن گزارش دهید.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جست‌وجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات