تفریحات مختص تنگه بسفر استانبول؛ ترکیه

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تنگه بسفر استانبول شاید اولین تصویری باشد که هنگام به خاطر آوردن نام این شهر به ذهن‌مان خطور می‌کند. در اطراف این تنگه جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید.
تبلیغات

استانبول از بسیاری از جهات یک تقاطع محسوب می‌شود؛ تقاطع دریا و خشکی، اروپا و آسیا، معماری بیزانس و معماری اسلامی، گذشته و حال. از هر لحاظ، این تنوع و لایه‌های تاریخی، یکی روی دیگری قرار گرفته و در سراسر شهر کرد پیدا کرده است. به همین دلیل است که تور استانبول در هر دوره و حتی هر فصل از سال، جزو پرطرفدارترین تورهای خارجی میان گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. زمانی‌که در استانبول هستید و از تماشای تنگه بسفر حیرت کرده‌اید، باید بدانید که کارها و تفریحات متنوعی وجود دارد که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید. 

اگر دوست دارید در تابستان پیش رو به استانبول سفر کنید و به تماشای زیبایی‌های آن، به‌خصوص جاهای دیدنی اطراف تنگه بسفر بروید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای استانبول ارزان، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

کشتی‌های تفریحی کروز

استانبول

در چنین منطقه جغرافیایی و فرهنگی جذابی، هر گردشگری نمی‌تواند در مقابل سوار شدن به کشتی‌های تفریحی کروز تنگه بسفر مقاومت کند. از این کشتی‌ها می‌توانید دورنمای فوق‌العاده‌ای از استانبول را به تماشا بنشینید و سیر بین دو قاره اروپا و آسیا را ببینید. بسیاری از شرکت‌های کروز، کشتی‌های تفریحی راحت و مجهزی دارند و به اندازه کافی به ساحل نزدیک هستند که بتوانید عکس‌های زیبایی بگیرید. گاهی ممکن است کشتی‌های تفریحی برای عبور کشتی‌های باری بزرگ متوقف شوند و بتوانید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنید و عکس‌های فوق‌العاده بگیرید.

آب‌انبار باسیلیکا

استانبول

آب‌انبار باسیلیکا در دوران حکومت امپراطور بیزانسی، ژوستینین، ساخته شده است. این آب‌انبار شبیه دخمه مردگان مشهور پاریس، یکی از چند صد سازه ساخته‌شده در زیر زمین در قسطنطنیه سابق محسوب می‌شود.

آب‌انبار باسیلیکا یکی از لوکیشن‌های فیلم «از روسیه با عشق» جیمز باند است که در سال ۱۹۶۳ ساخته شده است. این آب‌انبار ستون‌های زیبای کنده‌کاری‌شده دارد؛ اینجا یک کافه هم دارد که می‌توانید برای رفع خستگی در آن قهوه ترک نوش جان کنید. بهتر از همه، انعکاس سقف آب‌انبار در آب مخزن است که می‌توان تماشا کرد.

بندر شهر استانبول

علاوه‌بر جاذبه‌هایی که در امتداد ساحل در تنگه بسفر قرار دارند، خود بندر نیز مکانی فوق‌العاده جذاب برای گردشگران و مردم محلی است. بندر در قلب شهر واقع شده و رستوران‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ زیرزمینی و طراحی مدرن زیبا دارد. قدم زدن در این بندر بسیار دلچسب است و می‌توانید به تماشای قایق‌ها و کشتی‌هایی بنشینید که در حال رفت‌و‌آمد هستند. اینجا تفریحات و فعالیت‌های متعددی در دسترس است که نمی‌گذارد حوصله‌تان سر برود. 

برج گالاتا

برج گالاتا یا برج مسیح، یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی تنگه بسفر است. این برج ۹ طبقه چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را پیشکش چشمان بازدیدکنندگان می‌کند. در طبقات بالا یک رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید غذای خوشمزه‌ای در آن نوش جان کنید. کسانی که دوست دارند از پله‌ها بالا بروند، برج گالاتا ۲ آسانسور دارد که بازدیدکنندگان را در طبقات مختلف جابه‌جا می‌کند. 

مسجد سلیمانیه

استانبول

مسجد سلیمانیه یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین بناهای تاریخی ترکیه است. این بنای باشکوه با مناره‌های بلند و چندین گنبد، ترکیبی از معماری بیزانس و اسلامی را به تصویر کشیده است. تزئینات داخلی این مسجد مانند سایر مساجد استانبول، بسیار چشمگیر است و هنر هندسه اسلامی آن چشم هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. مسجد سلیمانیه یک نمونه بارز فرهنگ ترکی محسوب می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات