جذاب‌ترین جشنواره‌های ترکیه‌ای که ارزش سفر کردن دارند

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ترکیه نیز همانند سایر کشورهای جهان، میزبانی جشنواره‌های متعددی را برعهده دارد که برخی از آن‌ها بسیار جذاب هستند و ارزش سفر کردن را دارند.
تبلیغات

جشنواره‌های متعددی در شهرهای مختلف ترکیه برگزار می‌شود که از این میان می‌توان به جشنواره روز پیروزی، جشن رمضان یا عید فطر، جشنواره روز ورزش و جوان و... اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

هنگامی که با تور ترکیه به این کشور سفر می‌کنید، بهتر است از زمان جشنواره‌های فرهنگی و تاریخی آن مطلع باشید تا لذت سفرتان را دوچندان کنید و بیشتر با فرهنگ مردم محلی و آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید.

جشنواره اپرا و باله آسپندوس

جشنواره های ترکیه

یکی از جشنواره‌های شگفت‌انگیز سالانه ترکیه، در تئاتر رومی آسپندوس با قدمت ۲۰۰۰ سال در آنتالیا برگزار می‌شود. تئاتر آسپندوس یکی از تماشاخانه‌های باستانی جهان است و برگزاری چنین جشنواره‌ای در آن، باعث تلاقی رویدادهای گذشته و حال می‌شود. این جشنواره شامل برخی از مشهورترین اپراها و باله‌های بین‌المللی از چندین کشور برجسته است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود و تا ماه ژوئیه نیز ادامه پیدا می‌کند.

جشنواره کاپادوکس

جشنواره های ترکیه

یکی دیگر از جشنواره‌های فوق‌العاده ترکیه با موقعیتی بسیار منحصر‌به‌فرد، جشنواره کاپادوکس (Cappadox) است که از سال ۲۰۱۵ هر سال در منطقه کاپادوکیه از ۱۴ تا ۱۹ ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره شامل موسیقی، هنر معاصر، آشپزی و رویدادهای فضای باز است و آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی شناخته‌شده را در معرض دید قرار می‌دهد.

جشنواره مولانا

جشنواره های ترکیه

جشنواره بزرگداشت مولانا از ۱۹ الی ۲۷ آذر در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود. این جشنواره روحانی و معنوی یکی از جشنواره‌های مذهبی و فرهنگی جهان به شمار می‌رود. در این مراسم، درویش‌ها (رقصندگان سماع) پیش از آغاز رقص چرخشی زاهدانه خود، دسته‌جمعی دور دایره‌ای حرکت می‌کنند و عبای سیاهشان را بر زمین می‌اندازند. در این جشنواره می‌توان درک کرد چرا مسلمانان صوفی معتقد هستند «تنها هدف ما در زندگی، عشق است». درویش‌های سماعی حدود ۷۵۰ سال است که مرگ مولانا (در روز ۱۷ دسامبر ۱۲۷۳) را با عنوان شب عروسی (شب پیوستن او به خدا) گرامی می‌دارند. همه مردم با هر مذهبی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند، خانم‌ها نیز باید هنگام ورود به داخل مراسم روسری سر کنند و جدا از مردان بنشینند.

جشن رمضان

جشنواره های ترکیه

جشن رمضان (جشن شکر) یا همان عید فطر یکی از تعطیلات رسمی ترکیه است که ۳ روز طول می‌کشد. درواقع بعد از یک ماه روزه‌داری، این ۳ روز را جشن می‌گیرند که از مهم‌ترین آداب اسلام به حساب می‌آید. در این ایام، مردم به دیدن اقوام می‌روند و به بزرگ‌ترها ادای احترام می‌کنند. پخش کردن شیرینی، قهوه و دسر در طول جشن از مراسم‌های این جشنواره است و کودکان می‌توانند نمایش‌های سایه را به رایگان تماشا کنند. مهم‌ترین ویژگی این مراسم، دید و بازدید همسایه‌ها، خانواده‌ها و دوستان از یکدیگر است. کوچک‌ترها به دست‌بوسی والدین خود می‌روند و رسم است به کودکانی که دست بزرگ‌ترها را می‌بوسند یک هدیه کوچک یا پول می‌دهند.

جشنواره خرید استانبول

جشنواره های ترکیه

جشنواره خرید استانبول از ۱۸ خرداد الی ۳ تیر در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌شود. این مراسم یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور ترکیه به حساب می‌آید و این شهر سنتی را به بهشتی برای خرید کردن تبدیل می‌کند. بازدیدکنندگان علاوه‌بر خرید می‌توانند از فعالیت‌های فرهنگی، نمایش‌ها، کنسرت‌ها، رژه‌ها و... نیز لذت ببرند. تخفیف‌های فوق‌العاده و قیمت‌های پایین، دلیل کافی به هر گردشگری می‌دهد که هر آنچه دوست دارد خریداری کند. مغازه‌ها تا پاسی از شب یا حتی به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و به نظر می‌رسد در طول این جشنواره، شهر استانبول حتی یک لحظه هم نمی‌خوابد.

اگر مایلید فقط به استانبول سفر کنید، ما در کجارو با نمایش تورهای استانبول از آژانس‌های مختلف و همچنین امکان مقایسه قیمت پکیج‌ها به شما کمک می‌کنیم تا کمترین قیمت‌ها را پیدا و سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات