ترفند ایرلاین‌ ها برای افزایش صندلی در هواپیما چیست؟

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کلیه ایرلاین‌ها به‌ویژه ایرلاین‌های ارزان‌قیمت راهکارهای مختلفی را به منظور افزایش تعداد صندلی‌ها در پروازها اعمال می‌کنند.
تبلیغات

این تصور در بین مردم وجود دارد که ایرلاین‌ها برای افزایش ظرفیت پروازهای خود، فضای بین صندلی‌های هواپیما را کم می‌کنند تا بتوانند ردیف‌های بیشتری از صندلی‌ها در کابین اضافه کنند. حتی این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌های هوایی نیز شده است.

برای مثال، شرکت هوایی امریکن ایرلاینز با شکایت‌های فراوانی از جانب مشتریان به‌دلیل کاهش ۶ سانتی‌متری فضای بین صندلی‌ها در هواپیماهای بوئینگ 737 خود مواجه شد. البته به منظور مقابله با این مشکل ایرلاین‌‌ها از صندلی‌های باریک‌تر استفاده می‌کنند تا فضای بیشتری برای زانوها و پاهای مسافران فراهم شود.

ولی جالب است بدانید که یکی دیگر از ترفندهای ایرلاین‌‌ها برای افزایش صندلی‌ها کاستن از فضای سرویس‌های بهداشتی هواپیما است. البته این راه‌حل نیز عاری از مشکل نیست. طبق اظهار مسافران، در هواپیماهای Max 737 آمریکن ایرلاینز فضای دستشویی به‌قدری تنگ است که آرنج‌ها مماس با دیوار هستند و فردی با اضافه‌وزن به هیچ عنوان نمی‌تواند از آنجا استفاده کند. حتی سینک دستشوئی به‌قدری کوچک است که آب از آن سرریز می‌شود.

هواپیما

البته این مشکل در اغلب شرکت‌‌های هوایی ارزان‌قیمت وجود دارد و متاسفانه باعث از بین رفتن سریع‌تر قطعه‌های سرویس‌های بهداشتی، فرسودگی و در نتیجه، غیرقابل استفاده بودن آن‌ها در هواپیما می‌شود. با این وجود، این راهکار توسط شرکت‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا، مدیرعامل شرکت رایان ایر، بزرگ‌ترین شرکت هوایی اروپا، در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که مسافران باز هم می‌توانند از سرویس‌های هواپیما استفاده کنند؛ ولی تلاش‌ها برای متقاعد کردن شرکت بوئینگ برای حذف دو دستشویی باقی‌مانده از طراحی هواپیماهای 737 بی‌نتیجه ماند.

در این بین، شرکت‌‌های هوایی نیز وجود دارند که درصدد توسعه امکانات رفاهی در پروازهای خود هستند. برای مثال، دستشویی‌های کلاس اکونومی هواپیماهای A380 هواپیمایی امارات نسبت به دستشویی‌های کلاس بیزنس سایر ایرلاین‌ها بزرگ‌تر هستند. این هواپیمایی حتی امکان دوش گرفتن را در بخش فرست کلاس فراهم کرده است.

در مجموع، اصلی کلی میان ایرلاین‌‌ها با این مضمون وجود دارد که شرکت‌های هوایی در پی کاهش قیمت‌ها و افزایش ظرفیت پروازها هستند و دراین‌میان، سرویس‌های بهداشتی از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات