تجربه‌های متفاوت برای تفریح در گرجستان

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تفلیس شهری اوراسیایی است که همواره گردشگران را به حیرت وا می‌دارد؛ طبیعت زیبا، تاریخ غنی و مدرنیته دست در دست هم داده‌اند تا تفلیس مقصد سفر گردشگران باشد.
تبلیغات

تفلیس، پایتخت گرجستان، از زمان شکل‌گیری آن در قرن پنجم میلادی تاکنون دستخوش تغییرات زیادی بوده است. این شهر نقش مهمی در جاده‌های تجاری، مثل جاده ابریشم داشته و این امر تفلیس را به پایتختی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. به‌خاطر موقعیت جغرافیایی گرجستان، تفلیس نه آسیایی است نه اروپایی؛ این شهر ترکیبی از این دو قاره است. اینجا مدرنیته و گذشته کاملا با یکدیگر ترکیب شده‌اند و از تفلیس مکانی شگفت‌انگیز برای کشف و گشت‌و‌گذار ساخته‌اند. تور گرجستان برای کسانی که عاشق چنین ترکیبی هستند، می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی را رقم بزند. اینجا بهترین کارها و تفریحاتی که در تفلیس می‌توانید انجام دهید را معرفی می‌کنیم.

آب و هوای تفلیس در بهار و تابستان مطبوع است و گردشگران این فصل‌ها را برای سفر به گرجستان انتخاب می‌کنند. هر زمانی‌که قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید تور تفلیس را ازطریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

در بخش قدیمی شهر پرسه بزنید

محله آبانوتوبانی، بخش قدیمی تفلیس، جای دیدنی تاریخی مرکزی شهر است. اینجا جایی است که شاهین پادشاه واگتانگ گورگاسالی، زمانی‌که شاه به شکار رفته بود، در آب داغ افتاد. این حادثه منجر به کشف چشمه‌های طبیعی آب گرم حاوی سولفور (گوگرد) شد و بعدها موجب شد که این مکان به پایتخت تبدیل شود. اسم پایتخت، تفلیس، نیز به این داستان مرتبط است: در زمان گرجی به‌معنی گرم است. 

قدیمی‌ترین بخش پایتخت جاذبه‌های مختلفی را به شما ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به قلعه ناریکالا، پل متچی (Metechi)، مادر (کارتلیس ددا)، باغ گیاه‌شناسی، ساختمان‌های مسکونی قدیمی و... اشاره کرد.

از استون هنج گرجستانی دیدن کنید

تفلیس گرجستان

تاریخچه گرجستان یا به قول مردم محلی، «استون هنج گرجستانی»، سازه‌ای به طول ۳۰ متر است که در خارج از مرکز شهر قرار دارد. معمولا این مکان توسط مردم محلی یا گردشگران نادیده گرفته می‌شود. این بنای یادبود پادشاهان گرجی، قهرمانان و ملکه‌ها را به تصویر کشیده است؛ قسمت‌هایی از آن نیز صحنه‌هایی از کتاب مقدس را نشان می‌دهد.

اگر به بازدید از این سازه بروید، احتمالا تنها خواهید بود؛ پس از این فرصت استفاده کنید و عکس‌های زیبا از آن و اطرافش بگیرید. استون هنج گرجستانی یکی از بهترین جاها برای گرفتن عکس‌های مناسب برای صفحه اینستاگرام‌تان است.

به بازار کهنه فروش‌های پل خشک بروید

تفلیس گرجستان

این بازار منحصربه‌فرد مجموعه‌ای جذاب از زیورآلات، عتیقه‌جات، لوازم خانگی و کالاهای ارزان و دست دوم را عرضه می‌کند. در روزهای سخت کشور، مردم محلی به اینجا می‌آمدند و هر آنچه از دارایی‌شان باقی مانده بود را می‌فروختند تا پولی به دست آوردند. این کار برای برخی از افراد به تجارت تبدیل شده بود و کسانی که نمی‌خواستند چیزی را دور بیندازند، آن‌ها را به اینجا می‌آوردند و می‌فروختند که البته تا به امروز نیز ادامه دارد.

کالاها روی زمین چیده می‌شوند و فروشندگان به‌طور مرتب آن‌ها را بسته‌بندی می‌کنند. فروشندگان هر قیمتی که دل‌شان بخواهد می‌گویند و معمولا برای گردشگران نیز گران‌تر حساب می‌کنند؛ پس حتما قبل از خرید در حد توان چانه بزنید، یا اگر دوست گرجی دارید از او بخواهید که کالای مورد نظر را برایتان بخرد. این بازار هر روز باز است، البته اگر هوا خوب باشد. اکثر فروشندگان آخر هفته‌ها اینجا بساط می‌کنند و این یعنی آخر هفته‌ها شلوغ‌تر است.

دیدنی‌های تفلیس فقط در این فهرست خلاصه نمی‌شود؛ این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد و می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی تفلیس را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات