گشت و گذار یک روزه در دبی: از بلندای برج خلیفه تا قلب تپه‌های شنی

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دبی شهر عجیبی است. از بلندترین برج دنیا تا ثروتمندترین ساکنان و ارزان‌ترین طلا را شامل می‌شود. گشت‌وگذاری یک روزه در دبی را از بلندترین برج جهان آغاز کنید.
تبلیغات

زمانی دبی دهکده‌ی کوچک ماهیگیری در سواحل امارات متحده عربی بود؛ اما اکنون به یکی از مراکز تجاری جهان ارتقا یافته است و شهری بین‌المللی به‌شمار می‌رود که شرکت‌های بسیاری در آن فعالیت دارند. به علت شهرت در زمینه‌های مختلف، از مد گرفته تا معماری، دبی مقصد مسافرانی است که قصد دارند بعضی از تفریحاتی که لازمه‌اش پول و ثروت است، تجربه کنند. برای تجار امر بسیار عادی است که چند روزی در دبی بمانند یا حتی در سفرشان به مقصدی دیگر، توقف کوتاهی در دبی داشته باشند. برای اقامتی ۲۴ ساعته در شهر دبی بد نیست به مکان‌های زیر سری بزنید.

اگر قصد سفر به دبی را دارید و به‌دنبال بهترین تور دبی هستید،‌ کجارو به شما کمک می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی فهرستی متنوع از انواع تورهای دبی را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید با مقایسه آن‌ها تور مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

برج خلیفه (Burj Khalifa)

دبی / Dubai

با اینکه برج خلیفه بالاترین نقطه جهان نیست؛ اما در رده‌ی بلندترین بناهای ساخته‌شده به دست انسان به‌شمار می‌رود. ارتفاع این بنا به حدود ۸۲۲ متر می‌رسد. با آسانسور به طبقه ۱۲۴ می‌رسید و زمانی‌که پا به بیرون می‌گذارید در بلندترین ناحیه خواهید بود و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از شهر و ماورای آن خواهید دید. زمانی‌که در برج هستید، در رستورانی که بر فراز برج است غذا میل کنید و از منظره‌ای بی‌نظیر لذت ببرید. حتما در عصر نمایش رقص فواره‌ها را که در دریاچه‌ی کوچک نزدیک برج اجرا می‌شود، ببینید. این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای، رقص بی‌نقص ذرات آب با استفاده از ریتم موسیقی است و توسط هنرمندانی طراحی شده که فواره‌های هتل بلاجییو در لاس وگاس را ساختند.

مرکز خرید دبی (Dubai Mall of Emirate)

گزینه‌های متنوع خرید، دبی را مشهور کرده است. مراکز خرید مجلل زیادی در سراسر شهر وجود دارند؛ اما هیچ‌کدام به جذابیت دبی مال نیست. مغازه‌ها به نسبت آنچه در سایر اماکن می‌بینید معمولی هستند؛ اما ویژگی ممتاز و بارز این مرکز، منطقه اسکی سرپوشیده است. بیش از شست هزار تن برف در این مرکز که آب‌وهوای کنترل‌شده‌ای دارد به وجود آورده‌اند؛ در این مکان یک تله‌کابین، تله سیژ و سراشیبی‌های متعددی وجود دارند. دمای بسیار سرد این مکان، بعد از گرمای سوزان کویر، بسیار دل‌چسب و روح‌نواز است.

برج العرب (Burj Al Arab)

شاید شناخته‌شده‌ترین ساختمان در افق دبی، برج العرب باشد که اثر تاریخی به‌شمار می‌رود و آن را هتلی هفت ستاره به‌حساب می‌آورند. این مکان برای افرادی که بی‌هیچ ابایی پول زیاد برای خرج کردن دارند آماده و مهیا است. این امکان وجود دارد تا یکی از مشهورترین هتل‌های دبی که نزدیک ساحل است، از نزدیک ببینید. اگرچه بلندترین هتل جهان نیست؛ اما تنها راه درک بهتر، این است که برای یک‌شب اتاقی در آنجا رزرو کنید یا میزی در رستورانش که از گران‌ترین رستوران‌هاست رزرو کنید؛ از این طریق می‌توانید به طبقه بالا دسترسی داشته باشید و شهر را از چشم‌انداز دیگری تماشا کنید.

منطقه حفاظتی کویر دبی

دبی / Dubai

درست خارج از محدوده شهر، تپه‌های شنی کویر امارات متحده عربی به چشم می‌خورد که می‌توانید همراه توری که راهنما دارد، آنجا را سیاحت کنید. شرکت‌های توریستی متعددی با جیپ‌های صحرانوردی یا شتر، تور روزانه به این مکان‌دارند؛ جایی که خطرات احتمالی حیات‌وحش بومی آن ممکن است شما را تهدید کند. بعضی بسته‌های تور، شامل غذاهای سنتی کویر در چادرها و سرگرمی‌هایی چون موسیقی و اجرای سنتی در منطقه هستند. دبی در همه‌چیز، ترکیبی از قدیم و جدید، تجملات بیش‌ازحد و سنتی بودن شدید است؛ از معماری گرفته تا غذا و مد. مهم نیست که چه چیز شما را به این شهر ساحلی کشانده ولی یک‌چیز واضح است و آن فراوانی کارهایی هست که می‌تواند ۲۴ ساعت شما را پر کند و زمان هم کم می‌آورید.

توصیه می‌کنیم فهرست کاملی از جاهای دیدنی دبی را در کجارو ببینید تا ضمن کسب اطلاعات لازم درباره هر کدام از آن‌ها، برای سفر خود به دبی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات