بهترین فصل سفر به گوا در هند چه زمانی است؟

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوا، شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هند، میزبان یکی از زیباترین سواحل شنی جهان است. بهترین فصل سفر به این شهر هند چه زمانی است؟
تبلیغات

گوا، کوچک‌ترین ایالت هند، با جمعیت یک و نیم میلیون نفری در گوشه جنوب غربی ساحلی این کشور واقع شده است. این ایالت شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدودا ۴۰ کیلومتری آن است. دیدنی های گوا و طبیعت آن با تپه‌های بسیار سبز درکنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارند.

وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند. سواحل گوا پهناور بوده و آفتابی درخشان و زیبا دارد. ۴۵۱ سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.

گوا، مستعمره سابق کشور پرتغال دارای اقلیم گرمسیری به همراه یک فصل دائمی گرم و رطوبت زیاد و فصل بارش‌های موسمی در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) است. دما در ماه‌های دسامبر تا ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) به ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی گوا است. سواحل این ایالت در میان مسافران بسیار محبوب هستند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری گوا می‌توان به منطقه پرتغالی فونتینس (Fontainhas) در پانجی (Panaji)، پایتخت گوا، اشاره کرد.

از گردش در خیابان‌های پایتخت و تحسین خانه‌های مستعمره کوئه پم (Quepem) یا چاندور (Chandor) غافل نشوید. شما همچنین می‌توانید به بازدید از کلیساهای باشکوه گوا بروید. با کمی کوهنوردی خود را به کلیسای کوچک شهر قدیمی گوا، کلیسای بوم ژیزوس (Basilica of Bom Jesus) برسانید و از مناظر پانارومایی اطرافتان لذت ببرید.

کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی گوا و سایر جاهای دیدنی هند را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعاتی از قبیل آدرس، موقعیت مکانی در نقشه و... را درباره آن‌ها به‌دست آورید.

بهترین زمان سفر به گوا براساس آب‌و‌هوا

گوا هند

بهترین زمان سفر به گوا براساس آب‌و‌هوا، پنجم فوریه تا ۲۹ آوریل (۱۶ بهمن تا ۹ اردیبهشت) و ۲۲ اکتبر تا ۱۶ دسامبر (۳۰ مهر تا ۲۵ آذر) است.

گوا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب‌و‌هوا، رتبه ۲۱ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در گوا در زمان‌های مختلف سال بسیار کم تغییر می‌کند. باتوجه‌به رطوبت، هوا در بیشتر سال گرم و احتمال بارش باران در بخشی از سال محتمل است. گوا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب‌و‌هوا، رتبه ۲۱ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه می، آوریل و مارس به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در اواخر ماه می (اوایل خرداد) با دمای میانگین ۳۴٫۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۶٫۸ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به گوا براساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب‌و‌هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی‌که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به گوا براساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم مؤثر (بارش مؤثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه گفته می‌شود) یعنی فوریه، دسامبر و ژانویه به گوا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه ژانویه (اواسط دی) است.

بهترین زمان سفر به گوا براساس جمعیت گردشگران

گوا هند

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری گوا، نوامبر و سپس دسامبر و می هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری گوا، سپتامبر است؛ زمانی‌که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

اگر قصد خرید تور گوا یا سایر تورهای هند را دارید، در کجارو می‌توانید تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت و خدمات آن‌ها درنهایت ارزان‌ترین تور گوا و تور هند را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات