بهترین فرصت برای خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنا به دلایلی، بعضی از روزهای هفته و ماه فرصتی طلائی برای خرید بلیط ارزان هواپیما محسوب می‌شوند.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    رزرو بلیط هواپیما برای پرواز کاری نسبتا ساده و راحت به نظر می‌رسد؛ بااین‌حال، اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، باید از نکات و زمان مناسب برای رزرو پرواز دلخواهتان اطلاع داشته باشید.

    البته برای خرید بلیط ارزان هواپیما با استفاده از کجارو می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را از بین پیشنهاد ده‌ها فروشنده معتبر در کشور جست‌وجو کرده و به آسانی و با پایین‌ترین قیمت تهیه کنید.

    بلیط هواپیما

    بهترین روز هفته

    به‌طور کلی، سه‌شنبه و چهارشنبه قیمت بلیط‌ هواپیما در پایین‌ترین حد قرار دارد، زیرا اغلب خطوط هوایی در روز دوشنبه تخفیف ویژه‌ای را برای تضمین فروش هفته آینده (بعد از مشاهده تقاضا در طول روز) ارائه می‌دهند؛ به‌دنبال آن ایرلاین‌های رقیب نیز قیمت‌های خود را برای مطابقت با این تخفیف کاهش دهند تا گزینه‌های بیشتری در دسترس متقاضیان باشد.

    پنجشنبه یا ساعت‌های پایانی روز جمعه، بیشتر یا شاید همه‌ بلیط‌های دارای تخفیف به اتمام می‌رسند. علاوه‌بر این، خطوط هوایی اغلب بعد از اینکه تعدادی از بلیط‌های خود با قیمت استاندارد به فروش رساندند، قیمت بلیط را کاهش می‌دهند.

    نکته قابل‌توجه اینکه تقاضای بلیط در پایان هفته به‌دلیل تعطیلات کاهش پیدا می‌کند و به این معنی است که خطوط هوایی قدرت مردم را برای تنظیم قیمت بلیط ندارند و از اینرو، تخفیف در قیمت بلیط‌ هواپیما کمی زودتر و در وسط هفته پیشنهاد می‌شود.

    بلیط هواپیما

    بهترین زمان ماه

    پیشنهاد «وب‌سایت آنلاین تایمز» (Times Online website) این است که، تا بعد از هفتم ماه صبر کنید. شرکت‌ها به‌طور کلی در پایان یا آغاز ماه حقوق کارمندان خود را می‌پردازند، پس در این زمان مردم بودجه کافی برای تهیه بلیط هواپیما و سفر دارند. در نتیجه، در این پروسه زمانی این امکان وجود دارد تا متقاضیان برای سفر برنامه‌ریزی کرده و قصد سفر داشته باشند و به‌دنبال آن قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

    بلیط هواپیما

    بهترین زمان سال

    ژوئیه و نوامبر بهترین ماه‌های سال برای رزرو بلیط هواپیما محسوب می‌شوند. در این دو ماه مردم تمایلی برای برنامه‌ریزی تعطیلی خود ندارند. پس آن‌ها با کاهش تقاضا برای بلیط خود رو‌به‌رو هستند و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

    سپتامبر، بعد از تعطیلات تابستان، ژانویه، بعد از کریسمس و «جشن شکرگزاری» (Thanksgiving holidays) ماه‌هایی هستند که باید از سفر در آن‌ها اجتناب کنید؛ زیرا بیشتر مردم به‌دلیل استرس ناشی از پایان فصل سفر و تعطیلات تابستانی تمایل دارند تا بلیط هواپیما را رزرو کنند؛ در نتیجه، این تقاضای بالا باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

    بلیط هواپیما

    چند هفته پیش از پرواز

    • بلیط خود را حداقل دو هفته قبل از پرواز خود رزرو کنید، زیرا با کاهش تعداد بلیط‌ قیمت سیر صعودی پیدا می‌کند.
    • بااین‌حال اگر شما قادر به انجام این کار نیستید و برنامه شما کمی انعطاف دارد، در نظر داشته باشید تا بلیط خود را چند روز قبل یا کمتر، قبل از پرواز خود بخرید.
    • در این دوره خطوط هوایی تمایل دارند تا تمام صندلی‌های خالی خود را پر کنند، به طوری که برخی تخفیف‌های ویژه‌ موسوم به بلیط لحظه آخری اغلب در دسترس هستند.
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات