معرفی چند رستوران استانبول برای شکم گردی شبانه

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شکم‌گردی و خوردن غذاهای ترکیه‌ای یکی از بخش‌های جذاب سفر به استانبول محسوب می‌شود. اگر برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید، وعده‌های شبانه را در این مکان‌ها تجربه کنید.
تبلیغات

عطر و طعم غذاهای ترکیه‌ای درکنار تفریحات فوق‌العاده شبانه، هر کسی را وسوسه می‌کند تا یک بار هم که شده، برای یک وعده غذایی آخر شب، سری به فروشگاه‌ها یا رستوران‌هایی بزند که برخی از آن‌ها تا نزدیک صبح هم پذیرای مشتریان دوست‌دار غذا و اهل شکم‌گردی هستند.

بعد از گشت‌و‌گذار در استانبول و تجربه تفریحات شبانه در این شهر پر جنب و جوش، گرسنگی آخر شب باعث می‌شود به‌دنبال جایی بگردید تا خودتان را مهمان یک وعده‌ی شبانگاهی دیروقت کنید. اگر اهل شکم‌گردی و غذاهای خیابانی باشید، خوشبختانه استانبول شهری است که به اسنک‌های آخر شب مشهور است. قطعا این گزینه در رژیم غذایی سالم نمی‌گنجد؛ اما حتی تا دم صبح هم می‌توانید خوردنی‌هایی را در خیابان‌های این شهر پیدا کنید.

استانبول جزو اولین گزینه‌های سفر خارجی ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جذابیت‌های استانبول آن‌قدر زیاد است که نیازی به توصیف یا توضیح بیشتر ندارد. قلب تپنده‌ی ترکیه، تعطیلات نوروز هر سال را میزبان ایرانیانی است که به‌دنبال سفر خارجی جذاب و نسبتا ارزان می‌گردند. به همین دلیل تور استانبول یکی از محبوب‌ترین تورها برای تعطیلات نوروزی محسوب می‌شود.

اگر برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی می‌کنید خوب است بدانید که به کمک کجارو می‌توانید در کمترین زمان و با چند کلیک، فهرست بهترین و ارزان‌ترین تور استانبول را مشاهده کنید و تور دلخواه‌تان را انتخاب و تهیه کنید.

بهترین مکان‌هایی را که می‌توانید برای شکم‌گردی شبانه در استانبول به آن‌ها مراجعه کنید در ادامه معرفی می‌کنیم:

کیزیل‌کالایار (kizilkayalar)

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تجربه‌ی غذای خیابانی شبانه در استانبول، Islak Hamburger یا همبرگر آبدار است. با اینکه این گزینه اندکی سنگین به‌نظر می‌رسد، یکی از خوشمزه‌ترین خوردنی‌ها محسوب می‌شود. این همبرگربا سس گوجه مزه‌دار و بخارپز شده است. احتمالا باید سه یا چهار همبرگر بخورید تا احساس سیری کنید! بهترین جایی که می‌توانید این نوع همبرگر را امتحان کنید، kizilkayalar در میدان تکسیم است که بیشتر اوقات مملو از جمعیتی است که ساعات آخر شب در تعطیلات آخر هفته را در صف ایستاده‌اند تا غذاهای خیابانی را تجربه کنند. حتما یادتان باشد که آیران (دوغ ترکی) را هم امتحان کنید.

آدرس: Sıraselviler Caddesi No.6 Taksim, Istanbul, Turkey

Cilgin Durum

غذاهای محلی ترکیه

این مکان که در فاصله کمی از kizilkayalar قرار گرفته است، بهترین مکان برای خوردن دونر کباب محسوب می‌شود؛ این موضوع را با دیدن دونر کبابی که بیرون مغازه در حال چرخیدن است متوجه خواهید شد. همیشه یک نفر کنار دونر کباب ایستاده و تکه‌های نازک دونر گوشت را از کباب اصلی برش می‌زند. دوروم (durum) یا گوشت دونر پیچیده‌شده با نوعی پنیر به نام kasar سرو می‌شود.

اگر می‌خواهید کالری بیشتری وارد بدنتان کنید، کنار غذایتان، سیب‌زمینی سرخ‌شده همراه کاهو و گوجه سفارش بدهید. دوروم، غذایی سنگین محسوب می‌شود؛ بنابراین یک ساندویچ برای یک نفر کافی است. یادتان باشد برای تکمیل کردن این غذا، آیران هم سفارش بدهید.

آدرس: Sıraselviler Caddesi No.10/12, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

بدروم مانتی (Bodrum Manti)

مانتی که معمولا به‌عنوان نوعی راویولی ترکی محسوب می‌شود، ورژن بسیار کوچک‌تری از راویولی است که داخل آن با گوشت پر شده و برای سس آن از ماست سیردار، سس گوجه، کره و پودر فلفل قرمز استفاده می‌شود. بدروم مانتی که تا آخر شب باز است، یکی از مکان‌های مورد علاقه برای شکموها در ترکیه به‌شمار می‌رود.

در این رستوران مانتی با اسفناج و مانتی‌های کرانچی و سرخ‌شده هم می‌توانید سفارش دهید.

آدرس: Bebek Arnavutköy Caddesi No.111, Arnavutköy, Istanbul, Turkey

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات