هر آنچه باید درباره هواپیمایی آسمان بدانید

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هواپیمایی آسمان یکی از بزرگ‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین ایرلاین‌‌های ایرانی است که بیشترین پرواز را به فرودگاه‌های کوچک کشور دارد.
تبلیغات

شرکت هواپیمایی آسمان یکی از ارزان‌ترین خطوط هوایی داخلی است که در حال حاضر گسترده‌ترین شبکه‌ پروازی داخلی کشور را در اختیار دارد و تلاش می‌کند تا با شعار «امنیت شما را در آسمان تضمین می‌کنیم» تمام نقاط کشور حتی شهرهای کوچک و مناطق محروم را در شبکه پروازی خود قرار دهد.

اگر شما نیز قصد خرید بلیط هواپیما از شرکت هواپیمایی آسمان یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید با استفاده از کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید.

هواپیمایی آسمان

تاریخچه

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. روند فعالیت‌های شرکت ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد.

لوگو

لوگوی هواپیمایی آسمان برگرفته از پرنده‌ای (درنا) در حال پرواز است که استفاده از آن برای یک شرکت هوایی چندان دور از انتظار نیست.

هواپیمایی آسمان

ناوگان هوایی

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی آسمان دارای ۳۳ فروند هواپیما در ناوگان خود است و مطابق با سیاست‌های خود، بیشتر از هواپیماهای کوچک (فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۵ مسافر)، استفاده می‌کند تا بتواند پوششی سراسری را به‌خصوص در شهرها و مناطق محروم ایجاد کند. در روز ۱۵ فروردین ۹۶ روابط عمومی هواپیمایی آسمان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بوئینگ برای خرید حداقل ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به ارزش حدود سه میلیارد دلار خبر داد. در این قرارداد امکان افزایش خرید تا ۳۰ فروند دیگر از این نوع هواپیما پیش‌بینی شده‌ است. همچنین، این شرکت درحال مذاکره با شرکت میتسوبیشی ژاپن برای خرید ۴۰ فروند هواپیمای MRJ است.

هواپیمایی آسمان

بار مجاز

مسافران شرکت هواپیمایی آسمان می‌توانند اشیایی مانند وسایل شخصی، پول، جواهرات، اقلام باارزش و مدارک را در داخل کابین هواپیما به همراه داشته باشند؛ ولی ورود کلیه وسایل شکستنی، تیز و برنده و مواد غذایی به داخل کابین ممنوع است.

در حمل بار دستی همراه مسافر به داخل هواپیما، ابعاد ساک دستی همراه مسافر باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی در محفظه مخصوص در بالای سر مسافر قرار گیرد. این ابعاد نباید از ۵۶ سانتی‌متر (طول)، ۴۵ سانتی‌متر (عرض) و ۲۵ سانتی‌متر (ارتفاع) و در مجموع، نباید از ۱۱۵ سانتی‌متر تجاوز کند. حداکثر میزان وزن مجاز برای مسافران کلاس عادی ۵ کیلوگرم بوده و هر مسافر تنها مجاز به حمل یک بسته به داخل کابین هواپیما است.

همچنین، وزن بار همراه مسافر باید حداکثر ۷۵ کیلو باشد و در ابعادی که از پشتی صندلی تجاوز نکند. مسافر باید برای صندلی اضافه جهت قراردادن بار خود هزینه پرداخت کند. حداکثر بلیط هواپیما که هر مسافر می‌تواند خریداری کند، سه صندلی است.

هواپیمایی آسمان

مقصدهای شرکت هواپیمایی آسمان

در حال حاضر این شرکت به ۵۳ مقصد ( ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی)، پرواز منظم دارد.

  • مقصدهای داخلی: آبادان، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد.
  • مقصدهای خارجی: دبی، دوحه، دوشنبه، کابل، کویت، استانبول، قندهار، سلیمانیه، مزارشریف، ایروان، دمشق، نجف، بیشکک، مسقط، هرات، آنکارا، حیدرآباد و استکهلم.
هواپیمایی آسمان

پایگاه‌های هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان برای پوشش هرچه بهتر شبکه پروازی خود، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران، شیراز و مشهد دایر کرده است. هر یک از سه مرکز یادشده، خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگه‌داری مستقل دارند تا از این طریق ضمن جذب و آموزش نیروی متخصص بومی، پروازهای روزانه از استقلال کافی برخوردار باشند.

در این رابطه، فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی، مهرآباد و شهید دستغیب شیراز قطب اصلی و فرودگاه‌های شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سردار جنگل رشت و سنندج قطب دوم شرکت هواپیمایی آسمان محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات