بهترین تفریحات ارمنستان برای سفر نوروزی

دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ایروان، پایتخت ارمنستان، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری بین گردشگران ایرانی است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. در نوروز 98 چه کارهایی می‌توانید در این شهر زیبا انجام دهید؟
تبلیغات

ایروان پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان است و جذابیت‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. این شهر به خاطر میادین، پارک‌ها، آثار تاریخی و غذاهای لذیذش شهرت دارد و این تنها بخشی از جاذبه‌های ایروان است. 

ایروان که در همسایگی شمال غرب ایران واقع شده، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نوروزی بین مسافران ایرانی است. هزینه سفر به این شهر نسبت به سایر مقاصد خارجی ارزان‌تر است و گردشگران تمایل زیادی به بازدید از ایروان دارند. نوروز نزدیک است و ممکن است شما نیز قصد رزرو تور نوروز 98 را داشته باشید؛ به همین دلیل می‌خواهیم کارهایی که می‌توانید در ایروان انجام دهید و مکان‌هایی که باید از آن‌ها بازدید کنید را معرفی کنیم تا با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل عازم این سفر نوروزی شوید.

پیش از سفر به‌یاد داشته باشید که می‌توانید فهرستی متنوع از بهترین تورهای نوروزی یا تور ارمنستان را در کجارو ببینید. هموراه می‌توانید در کمترین زمان، قیمت تورهایی را که از طرف ده‌ها آژانس معتبر ارائه شده است، با یکدیگر مقایسه کنید و ارزان‌ترین تور ارمنستان را انتخاب کنید.

در تور رایگان پیاده‌روی در سطح شهر شرکت کنید

ارمنستان

تورهای رایگان پیاده‌روی یکی از بهترین راه‌ها برای شناختن شهر است. افراد محلی به‌صورت داوطلبانه، گردشگران را به مکان‌های بکر می‌برند تا شهر خود را به آن‌ها بشناسانند. این تورهای ویژه حدود ۳ ساعت به طول می‌انجامد و قول می‌دهند داستان‌هایی از شهر به شما بگویند که در هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد. راهنماها شما را به بازدید از بیش از ۲۵ جاذبه شهر مثل مرکز تاریخی شهر، کوچه پس کوچه‌ها و محله‌های دیدنی شهر و مکان‌هایی با معماری مدرن می‌برند. توجه داشته باشید که این تور به درخواست شما بستگی دارد، پس بهتر است از قبل با چنین افرادی در ارتباط باشید و قبل از رسیدن به شهر، زمان تور را با راهنما هماهنگ شوید. 

همچنین به یاد داشته باشید که مفهوم رایگان بودن تور این است که بعد از به اتمام رسیدن تور، هرچقدر که فکر می‌کنید این تور می‌ارزد، به راهنما انعام می‌دهید. 

از میدان جمهوریت بازدید کنید

میدان جمهوریت در مرکز شهر قرار دارد و آنجا می‌توان نگاهی کلی به زندگی روزمره مردم محلی داشت. ساخت و تکمیل ساختمان این میدان حدود ۵۰ سال طول کشیده است، بااین‌حال بسیاری از بخش‌های آن در دهه ۱۹۵۰ میلادی ساخته شده است. صبح یا بعدازظهر خود را در این میدان سپری و از موزه تاریخ و گالری ملی بازدید کنید.

به هزار پله و موزه کاسکاد بروید

بازگشت از ارمنستان بدون بازدید از مجموعه کاسکاد ممکن نیست. مجموعه کاسکاد دقیقا در مرکز شهر قرار دارد و پلکانی عظیم  است با تراس‌هایی که مجسمه‌های هنری و گل‌های بسیار زیبا آراسته شده‌اند. به بالای این پله‌ها بروید و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌ای از شهر و نمایی از کوه آرارات را به تماشا بنشینید. درکنار پله‌ها، مرکز کافسچیان موزه هنر، جایی است که دوستداران هنر را به خود جذب می‌کند.

از موزه یادبود قتل عام ارامنه دیدن کنید

Tsitsernakaberd، بنای یادبودی است که به احترام قربانیان ارمنی که در سال ۱۹۱۵ توسط عثمانی‌ها کشته شده‌اند، ساخته شده است. در مرکز این سازه یادبود، شعله‌ای ابدی روشن است که از مراسم افتتاحیه به‌طور مداوم تاکنون روشن بوده است. موزه داخل بنای یادبود، تمام جزئیات هولناک این تراژدی را که هنوز برای مردم ارمنستان زنده است، به شما نشان می‌دهد. 

در بازار دست دوم فروشی ورنیساژ به گشت‌و‌گذار بپردازید

هنگام بازدید از یک شهر جدید، ممکن است بخواهید برای عزیزان‌تان سوغاتی بخرید. بهترین مکان برای خرید سوغات در ایروان، بازار ورنیساژ است که تقریبا هر چیزی که تصورش را بکنید، اینجا می‌بینید. بسیاری از اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسند، دست‌ساز هستند، مثل بدلیجات، فرض دستبافت، کیف پول، لباس، عروسک و اسباب بازی و ...

از غذاهای ملی و سنتی ایروان میل کنید

ارمنستان

آشپزی ارمنی کاملا متنوع است و از موادی مثل گوشت، ماهی و سبزیجات تهیه می‌شود. تهیه غذاهای سنتی ایروان در آشپزخانه‌های محلی، معمولا زمان‌بر است و نیاز به حوصله و زحمت زیاد دارد. از موادی که در تهیه غذاهای خوشمزه ایروان استفاده می‌شود، می‌توان از گوشت بره، نان لواش و بادمجان نام برد.

اگر اهل شکم‌گردی هستید، در تور ایروان حتما باید غذاهای سنتی و محلی این شهر مثل دلمه (برگ مو که با گوشت چرخ کرده پر می‌شود)، هریسه (فرنی گندم و گوشت) و خاشو (گوشت گاو یا بره که به آرامی از شب تا صبح پخته می‌شود) را نوش جان کنید. خاشو اغلب در زمستان به‌عنوان صبحانه با نان لواش سرو می‌شود.

تجربیات خود را از سفر به ایروان و بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان با کجارو به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید تصاویر خود را در کجارو آپلود کنید، به مکان‌هایی که بازدید کرده‌اید امتیاز دهید و خودتان هم از همین طریق امتیاز بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات