چهار شهر دیدنی کمترشناخته شده در ترکیه برای سفر در تعطیلات نوروز

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شهرهای بدروم، کوش آداسی، مارماریس و آلانیا درکنار شهرهای بزرگ ترکیه، مکان‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای دارند که کمتر شناخته شده‌اند و در نوروز می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.
تبلیغات

ترکیه کشوری در شمال غرب ایران است و بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگرش در قاره اروپا قرار دارد. ترکیه با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان همسایه است. علاوه‌بر این، این کشور با دریای سیاه، دریای کوچک مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه، مرز آبی دارد؛ تاریخخ پر فراز و نشیب و موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، دست به دست هم داده‌اند تا امروزه ترکیه را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بین گردشگران خارجی تبدیل کنند. 

ترکیه جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و هر کدام از شهرهای آن، می‌تواند مقصد سفر بعدی شما باشد. نوروز 98 فرصت بسیار مناسبی برای سفر به ترکیه و بازدید از شهرهای کوچک‌تر و کمتر شناخته‌شده در این کشور است. شما می‌توانید از میان مقاصد متنوع تور نوروز 98 یکی از تورهای ترکیه را برای سفرتان انتخاب کنید و از دیدنی‌های شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بازدید کنید.

امروزه اغلب آژانس‌های مسافرتی، انواع تور ترکیه به مقصد شهرهای مختلف مثل استانبول، آنتالیا، مارماریس، کوش آداسی، بدروم و آلانیا را ارائه می‌کنند. تنوع تورها گاهی انتخاب را برای مسافران دشوار می‌کند. کجارو در چنین مواقعی به شما پیشنهاد می‌کند با مراجعه به صفحه تور ترکیه، تورهای مختلفی که آژانس‌های متعدد ارائه می‌کنند را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت‌ها و امکانات ارائه شده، بهترین تور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دیدنی های مارماریس

مارماریس

مارماریس یکی از شهرهای ساحلی درکنار دریای مدیترانه و اژه است که به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خاص، طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد. این شهر بندری در جنوب غرب ترکیه و استان موغله قرار دارد. مارماریس شهری قدیمی است و قدمت آن به ۶ قرن قبل از میلاد مسیح می‌رسد. دیدنی های مارماریس گردشگران را مسحور می‌کند و آن‌ها را به سمت خود می‌کشاند. در سال‌های اخیر تور مارماریس از بین انواع تورهای ترکیه، طرفداران خاص خود را پیدا کرده و این شهر در میان گردشگران ایرانی شناخته شده است.

این شهر دو لنگرگاه اصلی و بنادر متعددی دارد و مرکز کشتی‌رانی و غواصی محسوب می‌شود. بهترین دیدنی‌های این شهر براساس رتبه‌ی کاربران سایت تریپ ادوایزر شامل مارماریس مارینا (Marmaris Marina)، منطقه و نهر دالیان (Dalyan Nehri)، جزیره سدیر (Sedir Island) که با نام جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island) هم شناخته می‌شود، فواره‌های رقصان و موزه مارماریس (Marmaris museum) است.

دیدنی های بدروم

بدروم

بدروم (Bodrum) یکی از شهرهای بندری استان موغله در جنوب غربی ترکیه است که در امتداد دریای اژه قرار دارد. این شهر از شمال و شرق به ترتیب به شهرهای ازمیر و آنتالیا محدود می‌شود که از شهرهای محبوب گردشگری ترکیه هستند.

بدروم آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان سفر به شهر دانست. کشتیرانی و قایقرانی بدروم بسیار مشهور است و در این شهر می‌توانید لحظات فوق‌العاده‌ای را روی دریا تجربه کنید. به همین دلیل است که تور بدروم نیز درکنار تور شهرهای مشهور ترکیه، رفته رفته محبوبیت خاصی می‌یابد.

بهترین دیدنی‌های بدروم براساس نظرات کاربران وب‌سایت تریپ‌ادوایزر شامل قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم، موزه دریایی بدروم (Bodrum Maritime Museum)، موزه باستان شناسی زیر آب، ساحل بیتز (Bitez Beach)، خلیج بارداکجی (Bardakci Cove) و آمفی تئاتر بدروم (Bodrum Amphitheater) است.

دیدنی های کوش آداسی

کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای «جزیره پرنده» است. این شهر بندری در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار دارد و به همین دلیل برای گردشگران بسیار جذاب است.

کوش آداسی یکی از بزرگ‌ترین بنادر ترکیه است و قایق‌ها و کشتی‌های سایر کشورها نیز در این بندر پهلو می‌گیرند. کوش آداسی علاوه‌بر طبیعت بکر، تاریخ غنی‌ای نیز دارد و همین امر سبب محبوبیت تور کوش آداسی بین انواع تور ترکیه شده است. هم علاقه‌مندان به طبیعت و هم تاریخ‌دوستان می‌توانند با سفر به کوش آداسی، خاطرات فراموش‌نشدنی داشته باشند. برترین  مکان‌های دیدنی کوش آداسی از نگاه کاربران وب‌‌سایت تریپ‌ادوایزر شامل این جاذبه‌ها است: پارک آبی آدالند (Adaland)، قلعه کوش آداسی، ساحل بانوان (Kadınlar Denizi)، اوزون پلاژ (Uzun Plaj) و ساحل شن‌های نقره‌ای (Silver Sands Beach) در منطقه SSK.

دیدنی های آلانیا

آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای گردشگرپذیر ترکیه است که در استان آنتالیا قرار دارد. آلانیا جزو شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود و طبیعت بسیار زیبایی دارد. این شهر از نظر تاریخی نیز قدمت زیادی دارد و در گذشته بخشی از امپراطوری ایران بود. موقعیت استراتژیک خاص این شهر سبب شده است که همیشه از آن به‌عنوان دژی مستحکم دربرابر مهاجمان استفاده شود. آلانیا رفته رفته در بین گردشگران ایرانی نیز شناخته شده است و در حال حاضر ایرانی‌ها این شهر را در فهرست مقاصد خارجی خود قرار می‌دهند.

در سفرتان به آلانیا می‌توانید از ساحل کلئوپاترا (Kaleopatra Plaji)، رودخانه دیم چای (Dimcay)، قلعه آلانیا، برج سرخ (Red Tower) و غار دیم (Dim Cave) بازدید کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات