راهنمای جامع ویزای اسپانیا

یک‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سفر به اسپانیا به منظور تفریح، کار، تجارت و... مستلزم دریافت ویزای شینگن اسپانیا از سفارت این کشور در تهران است.
تبلیغات

اسپانیا سرزمین هزار افسانه است و برای کشف هر یک از این افسانه‌ها باید از تک‌تک جاهای دیدنی اسپانیا بازدید کرد. به عبارت دیگر، اسپانیا یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کشورهای اروپایی است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند.

اگر شما نیز قصد سفر به اسپانیا را دارید، در کجارو می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تورهای اسپانیا را در بازه زمانی مورد نظر خود جست‌وجو کرده و تور دلخواهتان را از میان ده‌ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید. البته اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که عضو پیمان شینگن است. بنابراین، ضرورت دارد تا گردشگرانی که قصد سفر به اسپانیا را دارند، پیش از سفر به آنجا ازطریق سفارت این کشور در تهران برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

ویزای اسپانیا

شرح خدمات

انواع ویزا

توریستی، ترانزیت و بلند مدت برای تحصیل و کار

مراحل صدور ویزا

ازطریق کارگزار سفارت

وقت سفارت

دارد

مصاحبه و انگشت‌نگاری

دارد

مدارک لازم برای صدور ویزا

مدارک شناسایی، مالی و...

مدت زمان لازم برای صدور ویزا

۲۱ روز کاری

سفارت/ کنسولگری

دارد

انواع ویزای اسپانیا

  • ویزای توریستی: به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد اقامت کوتاه‌ مدت در اسپانیا به منظور تفریح یا بازدید را داشته باشند. ویزای توریستی اسپانیا برای مدت مشخصی صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای اقامت بلند مدت برای تحصیل و کار
ویزای اسپانیا

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

طبق اطلاعیه مندرج در وب‌سایت سفارت اسپانیا، به منظور ارائه خدمات بهتر به متقاضیان ویزا کلیه مراحل صدور ویزا شامل تعیین وقت ملاقات، جمع‌آوری مدارک و ثبت اطلاعات بیومتریک به کارگزار سفارت اسپانیا واگذار شده است. ارسال و ثبت تمام مدارک به معنای داشتن «حقی» برای دریافت ویزا نبوده و تصمیم نهایی درباره صدور ویزای متقاضی برعهده سفارت اسپانیا خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای اسپانیا

متقاضیان ویزای شینگن اسپانیا باید مجموعه کاملی از مدارک هویتی، مدارک مالی، مدارک سفر مانند بلیط هواپیما و... را ارائه دهند. برای اطلاع از فهرست کامل مدارک به وب‌سایت کجارو مراجعه کنید.

ویزای اسپانیا

زمان لازم برای صدور ویزا

متقاضیان می‌توانند تا ۹۰ روز قبل از تاریخ سفر خود درخواست ویزا نمایند. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از تأخیر در روند پردازش، تمامی درخواست‌های ویزا باید حداقل ۲۱ روز کاری قبل از تاریخ سفر (حداقل زمان لازم برای پردازش مدارک) ارائه شود.

هزینه صدور ویزا

هزینه صدور ویزای توریستی اسپانیا ۶۰ یورو به ازای هر بزرگسال و ۳۵ یورو برای کودکان ۶ تا دوازده سال است که در زمان ارائه‌ مدارک به‌صورت نقد در سفارت توسط متقاضی پرداخت می‌شود. این مبلغ بابت بررسی درخواست و مدارک است و در هیچ حالتی عودت داده نمی‌شود.

ویزای اسپانیا

سفارت اسپانیا در ایران

  • نشانی: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره ۱۰
  • تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱ (۰۲۱)
  • ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر
  • وب‌سایت سفارت:  www.exteriores.gob.es
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات