کجارو: ۸ الگوی موفق شهرهای آینده؛ مکه عربستان

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
زمانی که پیشرفت تکنولوژی در سایه مدیریت صحیح به یاری بشر می‌آید، گاه حتی می‌توان نامساعدترین شرایط را به نفع بشر تغییر داد. در این میان با هم به مرور تعدادی از شگفتی‌های ساخته‌ی دست بشر در شهرهای مختلف جهان پرداختیم و دریافتیم که چگونه هوش بشر به خدمت او آمده تا سخت‌ترین تغییرات را ممکن کند. حال بعد از معرفی ۴ شهر لس آنجلس، شانگهای، مدلین و آیندهوون، به دشت‌های سوزان عربستان و شهر مکه سفر می‌کنیم.
تبلیغات

یکی دیگر از موفق‌ترین الگوهای شهری امروز، مکه است. طراحی شهری در آینده به چالش با‌اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های پیش‌ رو، نیاز به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می‌شود که طراحی شهر مکه به گونه‌ای است که بتواند بر این چالش‌ها غلبه کند. با وجود این که در چندین نوبت، حکومت عربستان ثابت کرده که نمی‌تواند از پس مدیریت جمعیت زائران برآید، اما به نظر می‌رسد این موضوع با طراحی شهری مکه ارتباط زیادی نداشته باشد و دلیل اصلی آن سوء مدیریت آل سعود در مدیریت زائرین است.

برای مطالعه‌ مقاله «۸ الگوی موفق شهرهای آینده قسمت پنجم: مکه، عربستان» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات