کجارو: ۸ الگوی موفق شهرهای آینده؛ مدلین کلمبیا

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
شرایط اقلیمی و محیطی می‌توانند زندگی هرکدام از ما را به چالش بکشند. اما گاه در سخت‌ترین شرایط ممکن، انسان‌هایی قد علم می‌کنند تا با ایجاد تغییر، آینده را هرچه زیباتر برای خود و محیط اطراف خود به تصویر بکشند. جامعه‌ی بزرگ مِدلین به عنوان یکی از شهرهای کشور کلمبیا دستخوش عجیب‌ترین تغییرات در طی زمانی کوتاه شده است.
تبلیغات

مطابق گزارش وب‌سایت وایرد یکی دیگر از موفق‌ترین الگوهای شهری امروز مِدلین است. طراحی شهری در آینده به چالش با‌ اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های پیش‌ رو، نیاز به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می‌شود. مدلین (دومین شهر بزرگ کلمبیا)، در دره‌ای واقع در ارتفاعات آندس واقع شده است. بسیاری از فقیرترین ساکنان شهر در بخش‌هایی که بر روی سطوح شیب‌دار ساخته‌اند (Communes)، زندگی می‌کنند. در دهه‌ی نود، باندهای مواد مخدر و چریک‌ها، خیابان‌های باریک را تحت کنترل خود گرفتند. با کاهش خشونت‌ها و جسور شدن مردم، آنها با چالش دیگری مواجه شدند: عبور و مرور بین نقاط مختلف شهر بسیار مشکل بود.

برای مطالعه‌ مقاله «۸ الگوی موفق شهرهای آینده قسمت سوم: مدلین، کلمبیا» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات