کجارو: ۸ الگوی موفق شهرهای آینده؛ لس آنجلس

سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
کجارو قصد دارد ۸ الگوی موفق شهرسازی مدرن را مورد به مورد بررسی کند. در اولین قسمت از این سری مقالات سراغ لس آنجلس، یکی از موفق‌ترین نمونه‌های شهر آینده می‌رویم.
تبلیغات

شهرها هر روز در حال توسعه هستند. در گذشته همیشه شهرها در یک تقاطع، محلی که از آن چیزی استخراج می‌شد، پناهگاهی روی جزیره یا حتی تپه به وجود می‌آمد. اما بعد چه اتفاقی می‌افتاد؟ افرادی که در قلعه‌، معدن، بندر یا هر جای دیگری کار می‌کردند، نیاز به جایی برای خورد و خوراک، استراحت و عبادت داشتند. در حالت پیش‌فرض زیرساخت‌های دارای اولویت برای ایجاد شهرها، آبرسانی با فشار مناسب، دفع فاضلاب، راه‌های ارتباطی، شبکه گازرسانی، شبکه‌ی برق‌رسانی و چیزهایی شبیه این هستند. نمونه‌های بسیاری از گذشته تا امروز وجود دارند: از اسکندریه و شهرهای مستعمره‌ی روم تا شهرهای چین و پاریس. درنهایت هیچ شهری به صورت شانسی یا اتفاقی بنا نمی‌شد و در گذر سال‌ها، بسیاری از شهرهای جدید با قرار گرفتن روی بافت قدیمی بنا شدند. مطابق گزارش وب‌سایت وایرد، یکی از موفق‌ترین الگوهای شهری امروز به لس‌آنجلس تعلق دارد. طراحی شهری در آینده به چالش با‌اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های پیش‌رو در منابع انرژی و آب، نیاز به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.

برای مطالعه‌ مقاله «۸ الگوی موفق شهرهای آینده، قسمت اول: لس آنجلس» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات