کجارو: سکونت نسل‌های آینده در خانه‌های کوچکی مشابه ژاپنی‌ها

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
ژاپن کشوری است که زمین خشک برای ساخت مسکن کم دارد و به همین دلیل آنها با الهام از سنت‌های ژاپنی رو به ساخت خانه‌های کوچکی آورده‌اند تا بتوانند از این طریق مشکل جمعیت زیاد در برابر مساحت محدود زمین مسکونی را حل کنند. اما به نظر می‌رسد در آینده کل جهان مجبور به این کار خواهد شد.
تبلیغات

هر ۳۵ سال یکبار جمیعت کشورها ۲ برابر می‌شود، پس جمعیت کشوری مانند چین در صورت رعایت نکردن قوانین کنترل جمعیت بعد از دوره‌ای ۳۵ ساله تقریبا ۳ میلیارد نفر خواهد بود. عمق فاجعه جایی است که به اندازه این جمعیت، زمینی برای ساختن سرپناه نباشد، مشکلی که کشورهای بسیاری با آن روبرو هستند، حتی کشور پیشرفته‌ای چون ژاپن.

هرچند این کشور توانسته با استفاده از هوش و ذکاوت معماران خود، نه تنها در فضاهای کوچکی مسکن‌سازی کند، بلکه به طراحی سنتی خود پایبند مانده‌است تا ساکنان این ساختمان‌های کوچک دچار افسردگی مربوط به زندگی در فضای کوچک نشوند. با این مقاله کجارو همراه شوید تا بدانید معماران ژاپنی چطور برای جمعیت تقریبی ۱۲۰ میلیون نفر و تنها با وجود ۳۳۷ هزار کیلومتر مربع زمین (به اندازه استان خراسان قدیم) مشکل مسکن خود را حل کرده‌اند.

برای مطالعه مقاله «خانه‌های آینده انسان‌ها مانند ژاپنی‌ها بسیار کوچک خواهد بود» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات