کجارو: شهرهای بزرگ دنیا پس از گرم شدن زمین به چه شکل در می‌آیند؟

یک‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گرمایش زمین مساله‌ای جدی است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را موضوعی کم اهمیت در نظر گرفت. گفته می‌شود اگر تمام کشورهای دنیا به تعهدات خود پایبند باشند، تا پایان قرن ۲۱ زمین ۲ درجه گرم‌تر می‌شود، اما شاید گرمایش زمین تا آن زمان بسیار فراتر رود! کجارو تصاویر شهرهای مختلف دنیا در صورت گرمایش ۲ تا ۴ درجه را به تصویر کشیده تا عمق فاجعه گرمایش زمین را بیشتر حس کنیم.
تبلیغات

طبق مطالعه‌ای که در سازمان هواشناسی مرکزی (Climate Central) انجام شده، بالا آمدن مداوم آب دریاها در طولانی‌مدت که البته نتیجه گرم‌شدن زمین است، می‌تواند زندگی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر در دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. مسئله‌ی نگران‌کننده این است که شرایطی که طی قرارداد کانکون مشخص شده است، حالتی ایده‌آل بوده تا با عمل به توافقات صورت گرفته تا سال ۲۱۰۰، دمای زمین فقط دو درجه افزایش یابد. اما اگر کشورهای مختلف در این مسئله متفق نباشند یا به تعهدات خود عمل نکنند، این امکان وجود دارد که زمین ۴ درجه گرم‌تر شود که این مسئله عواقب فاجعه‌باری برای بسیاری از شهرهای مهم دنیا و زندگی نیم میلیارد نفر خواهد داشت. با کجارو همراه باشید تا در ادامه با تصاویری که برای نشان دادن اثرات افزایش دمای زمین طراحی شده‌اند، این بحران رابیشتر برایتان توضیح دهیم.

برای مطالعه مقاله «تصاویری از شهرهای بزرگ دنیا پس از گرم شدن زمین» به کجارو مراجعه کنید:

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات