کجارو: ۲۰ کشور صلح‌جوی دنیا

شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی ما در اخبار شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های موجود در دنیا هستیم. اما در این میان، جاهای گوناگون دیگری در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که به خاطر آرامش‌شان شناخته شده هستند. در این مقاله از “بازل” ما به آرام‌ترین مناطق دنیا سفر می‌کنیم. مکان‌هایی که شادی، دوستی، سطح درخور زندگی و شهرواندانی که بسیار راضی هستند در آنها یافت می‌شوند.
تبلیغات

بدون شک می‌توان گفت که همه خواهان این هستند که در یک دنیای آرام زندگی کنند. اما به دلایل مختلف زندگی در نقاط مختلف دنیا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. گرچه مکان‌هایی وجود دارند که در آنها زندگی برای اکثر مردم تقریبا بی‌نقص است. چه چیزی این کشورها را ایده‌آل‌ترین کشور برای شهروندانش می‌سازد. تنها مسائل مادی مهم نیستند. اتحاد، صلح و زندگی راحت، نقش بزرگی در تشخیص مکانی که خانه‌ای ایده‌آل برای شهروندانش است، ایفا می‌کنند.

چند فاکتور محدود هستند که بر اساس آنها می‌توانیم آرام‌ترین کشورهای دنیا را تشخیص دهیم. موئسسه‌ی اقتصاد و صلح (IEP)، اطلاعات را برای پیدا کردن معیاری جهانی برای صلح (GPI) مورد تطبیق قرار می‌دهد و در نتیجه، کشورها را با توجه به میزان آرامش‌شان لیست می‌کند. فاکتورهای مهمی که لحاظ می‌شوند شامل درگیری‌های داخلی و خارجی، میزان جرم، روابط با کشور‌های همسایه، تروریسم، ثبات سیاسی، میزان جنایت، درصد زندانیان موجود، وسعت تأسیسات نظامی، میزان سلاح‌ها، دسترسی آسان به نیروهای ارتش، آشوب‌های داخلی و ثبات. همینطور برای شرکت در این ارزیابی یک کشور در یک منطقه با وسعت ۲۰.۰۰۰ کیلومتر مربع ، باید بیش از یک میلیون جمعیت ساکن داشته باشد.

برای مطالعه‌ی متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

Japan1

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات