کجارو: ۱۳ شهر باستانی که زمانی حکمران بخشی از جهان بودند

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
در زمان‌های دور مردم عمدتاً در طبیعت زندگی می‌کردند و در شهرها و روستاهای کوچکی پراکنده‌شده بودند که ارتباط و تأثیرگذاری کمی روی سایر نقاط جهان داشتند. در این میان اما، برخی از شهرها پا را از دوران خود فراتر گذاشته، و با توسعه و پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی و نظامی حکمران جهان اطراف خود می‌شدند.
تبلیغات

تا زمانی که کشاورزی در جهان رایج نشده بود، اجداد ما در یکجا سکنی نداشتند. آن‌ها به‌صورت گروه‌های مهاجر دائماً در حرکت بودند تا در کاوش طبیعت، شکار و محافظت از یکدیگر در مقابل بلایا راه ساده‌تری را در پیش داشته باشند. اما با یکجانشینی، مردم دیگر علاقه‌ای به صرف تمام زمان خود به شکار و پیدا کردن غذا نداشتند، بنابراین علایق جدیدی در میان آن‌ها به وجود آمد، روز به روز بر تعداد یکجانشین‌ها افزوده شد و شهرها و امپراتوری‌ها پا به عرصه جهان گذاشتند. با کجارو همراه باشید تا به شهرهای باستانی بپردازیم که زمانی حکمران بخشی از جهان بودند.

Thebes12

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات