کجارو: راهنمای جامع عکاسی تایم لپس

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زمان؛ قالبی که انسان و هر موجود فیزیکی دیگری در آن محبوس است. نه به عقب باز خواهیم گشت، نه توقف خواهیم کرد و نه می‌توانیم خارج از قالب زمان به جلو حرکت کنیم. اما سال‌ها است با پیشرفت فناوری مخصوصا تصویربرداری ثابت یا متحرک می‌توانیم تصاویر و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده را امروز و در این لحظه ببینیم. گویی که زمان در لحظه‌ای که تصویر بردار آن را شکار کرده نقشی را برای ما به یادگار گذاشته است. کجارو در مقاله‌ای به راهنمای کامل عکاسی تایم‌لپس می‌پردازد.
تبلیغات

با به وجود آمدن فیلم‌برداری این عمل شکل تازه‌ای گرفت و انسان توانست با تصویر برداری با سرعت بالا یا پایین، تصاویری ببیند که در قالب طبیعی زمان یا خیلی سریع بود یا آنقدر تدریجی و کند بود که چشم انسان قادر به تشخیص تغییرات نبود. در فیلم‌برداری غالبا جزئیات از دست می‌روند اما در شیوه‌ی نسبتا جدید عکاسی گاه گذشت (Time lapse) خصوصا پس از شروع دنیای دیجیتال، امکان این به وجود آمد که فرآیندهایی که بخاطر کندی زمان زیادشان از چشم ما پنهان هستند (مانند رشد یک گیاه، جزرو مد یا طلوع و غروب خورشید) با کیفیت و خلاقیت توصیف ناپذیری ثبت شوند. 

time lapse timothy allen

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات