انتشار کیبورد اندروید کیت‌کت و پیام‌رسان Hangouts گوگل پلی

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با اندروید را به‌صورت مستقل در گوگل پلی عرضه می‌کند و حالا نوبت به هنگ‌اوتس و کیبورد جدید این شرکت رسیده است.
تبلیغات

تا به امروز، گوگل بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی را که جزء جدا نشدنی اندروید به شمار می‌رفته‌اند، در فروشگاه Google Play عرضه کرده است. این اقدام، کاربران نسخه‌های قبلی اندروید را قادر می‌سازد تا از برخی قابلیت‌های نسخه‌ی جدید این سیستم عامل بهره ببرند. این بار نیز دو اپلیکیشن جدید به این لیست اضافه شده است.

هفته‌ی پیش گوگل اعلام کرد که بزودی نسخه‌ی بروز شده‌ی اپلیکیشن Hangouts را با قابلیت پشتیبانی از پیامک عرضه خواهد کرد. خوشبختانه گوگل به قول خود عمل نموده و هم اکنون Hangouts جدید با قابلیت‌ ارسال پیامک و پیام تصویری (MMS) در فروشگاه گوگل پلی ارائه شده است. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن نیز می‌توان به مواردی نظیر «پشتیبانی از عکس‌های متحرک با فرمت‌های GIF» و قابلیت به «اشتراک‌گذاری وضعیت کنونی تلفن» (حالت مکالمه،..) و همچنین «اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربر در حین مکالمه» اشاره کرد.

علاوه بر این، کیبورد همیشگی اندروید نیز دستخوش تغییر گردیده و به نسخه‌ی 2.0 آن ارتقا یافته است. کیبورد اندروید کیت‌کت امکانات بسیار ارزشمندی را در اختیار کاربران نکسوس 5 قرار داده است. اضافه شدن شکلک‌های Emoji، یکی از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته بر روی این کیبورد محسوب می‌شود.

البته برای بهره‌گیری از این قابلیت دستگاه شما باید به اندروید کیت‌کت مجهز باشد. با این حال، نصب این کیبورد بر روی دستگاه‌های مجهز به اندروید آب نبات پاستیلی نیز بسیار سودمند خواهد بود. بعنوان مثال با بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی خاصی به نام space-aware gesture و بدون استفاده از کلید Space، می‌توانید کلمه‌های مختلف را با رعایت فاصله تایپ کرده و جملات را تشکیل دهید. قابلیت جالب دیگری نیز تحت عنوان «نقطه‌گذاری منطقی»، بسته به سایز صفحه نمایش دستگاهتان، بهینه‌ترین صفحه کلید ممکن را برای شما مهیا می‌سازد. در ادامه می‌توانید این دو اپلیکیشن را از لینک‌های پایین دریافت کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات