خودنمایی پورت USB-C در رندرهای منتسب‌ به آیفون ۱۵ پرو (به‌روزرسانی: رندرهای جدید اضافه شد)

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
پورت USB-C در گوشی آیفون ۱۵ پرو اپل / iPhone 15 Pro غیررسمی
رندرهای جدید منتسب‌ به آیفون ۱۵ پرو، اولین گوشی اپل با درگاه USB-C را نشان می‌دهند. در این رندرها شاهد افزایش برآمدگی دوربین‌های پشتی نیز هستیم.
تبلیغات

اتحادیه‌ی اروپا در قوانینی سخت‌گیرانه تمامی تولیدکنندگان دستگاهای الکترونیکی مصرفی ازجمله گوشی‌های هوشمند را ملزم کرده است که دستگاه‌های خود را تا سال ۲۰۲۴ به درگاه USB-C مجهز کنند. درحالی‌که تقریباً تمامی گوشی‌سازان از سال‌ها قبل به استقبال USB-C رفته‌اند، اپل همچنان از درگاه منسوخ Lightning در آیفون استفاده می‌کند.

اپل پیش‌تر محصولاتی مثل آیپد و مک بوک را به درگاه USB-C مجهز کرده، اما با وجود تمامی انتقادها، در سال‌های اخیر روی استفاده از لایتنینگ در آیفون پافشاری کرده است. به موجب قوانین اتحادیه‌ی اروپا، اپل برای عرضه‌ی گوشی در کشورهای عضو این اتحادیه، مجبور است از USB-C استفاده کند.

یکی از مدیران عالی‌رتبه‌ی اپل تأیید کرده که این شرکت به تبعیت از قوانین اروپا متعهد است، به همین دلیل باید تجهیز آیفون به درگاه USB-C را قطعی بدانیم. درحالی‌که ماه‌ها تا رونمایی آیفون‌های جدید فاصله داریم، یک افشاگر رندرهای منتسب‌ به آیفون ۱۵ پرو را با درگاه USB-C فاش کرده است.

حساب کاربری ShrimpApplePro می‌گوید رندرهای جدید بر اساس شایعات تولید شده‌اند. یکی از نکات قابل‌توجه در رندرها، افزایش ضخامت لنزهای دوربین است. ShrimpApplePro می‌گوید که فکر نمی‌کند ضخامت پوشش روی لنز تا این حد افزایش یابد. در رندرها به نظر می‌رسد که پوشش، پلاستیکی است. ShrimpApplePro می‌گوید بعید است اپل از فلز استفاده نکند.

رندرهای جدید آیفون ۱۵ پرو نشان می‌دهند پرچمدار جدید اپل دکمه‌ی فیزیکی دارد. بسیاری از افشاگران معتقدند که آیفون‌های جدید با دکمه‌ی فیزیکی خداحافظی می‌کنند و سراغ دکمه‌های غیرمتحرک با بازخورد هپتیک می‌روند.

اپل احتمالاً امسال از زبان طراحی مشابه نسل جدید مک بوک در آیفون استفاده می‌کند. در این زبان طراحی لبه‌ی گوشی به سمت پنل پشتی خمیده می‌شود تا با دستگاه ارگونومیک‌تری طرف باشیم. طراحی بدنه‌ی آیفون ۱۵ تا حدی مشابه آیفون 5c خواهد بود.

*این مقاله ۱ اسفند ۱۴۰۱ با رندرهای باکیفیت‌تر و جدیدتر به‌روزرسانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات