آیفون ۱۵ پرو احتمالا با «دکمه‌های غیرمتحرک» ساخته می‌شود

جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کلید پاور و کنترل صدای آیفون ۱۲ پرو مکس
یک تحلیلگر سرشناس می‌گوید دکمه‌های پاور و کنترل شدت صدا در آیفون ۱۵ پرو و اولترا از نوع غیرمتحرک خواهند بود،‌ مشابه تغییری که دکمه‌ی هوم آیفون ۷ تجربه کرد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده که بر محصولات آینده‌ی اپل تمرکز دارد، می‌گوید گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (اولترا) قرار است از دکمه‌‌های پاور و کنترل صدای غیرمتحرک استفاده کنند، مشابه رویکردی که اولین بار در آیفون ۷ برای دکمه‌ی هوم استفاده شد.

اپل امروزه برای ساخت ترک‌پد لپ تاپ‌های سری مک بوک نیز از سیستم مشابهی استفاده می‌کند. ترک‌پد مک بوک متحرک نیست و صرفاً ازطریق لرزش‌های کوچک، به فشار داده شدن واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش مک‌رومرز، اپل قصد دارد در آیفون‌های رده‌بالای سال آینده از موتور تپتیک (Taptic Engine) اضافی در بخش داخلی بدنه و در نزدیکی لبه‌ی راست و چپ گوشی استفاده کند. به‌لطف این موتورهای تپتیک، فشار دادن دکمه‌ی پاور و دکمه‌های کنترل شدت صدا حسی شبیه به فشردن دکمه‌های مکانیکی به کاربر منتقل خواهد کرد، آن هم در شرایطی که دکمه‌های جدید هیچ حرکتی ندارند. این تغییر بدین معنی است که تعداد موتورهای هپتیک آیفون در نسل بعد از یک مورد به سه مورد می‌رسد.

چند سال پیش در شایعه‌های ضدونقیضی گفته شد اپل واچ سراغ استفاده از دکمه‌های غیرمتحرک می‌رود، اما چنین تغییری هرگز در ساعت‌های هوشمند اپل رخ نداد. در آن زمان گفته شد استفاده از دکمه‌ی غیرمتحرک، مقاومت محصول را دربرابر نفوذ آب افزایش می‌دهد و فضای بیشتری را در داخل بدنه آزاد می‌گذارد.

مینگ‌چی کو می‌گوید «طراحی بدون دکمه» و «مهاجرت به USB-C» دو به‌روزرسانی بزرگ در آیفون ۱۵ هستند. اپل اخیراً تأیید کرده است که با تبعیت از قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا، با درگاه لایتنینگ خداحافظی می‌کند و سراغ استفاده از درگاه مدرن‌تر USB-C در آیفون می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات