فقط نیمی از آیفون‌های تولید شده در هند، استانداردهای اپل را برآورده می‌کنند

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کار  کردن با گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل
خطوط ساخت آیفون در هند با مشکل بازدهی ضعیف کیفیت قطعات و همچنین مشکلات عملیات تولید مواجه شده است.
تبلیغات

ظاهراً اپل در هند با مشکلاتی در زمینه‌ی تولید آیفون مواجه شده است. از هر دو قطعه‌ی تولیدشده در کارخانه‌ی Hosur که تأمین‌کننده‌ای به نام تاتا آن را اداره می‌کند، فقط یکی از آن‌ها استانداردهای موردنظر غول فناوری اهل کوپرتینو را برآورده می‌کند. بازده ۵۰ درصدی برای هر عملیات تولیدی بسیار پایین است و برخلاف اهداف تولیدی و زیست محیطی اپل عمل می‌‌‌کند.

مهندسان سابق اپل در گفت‌وگو با فایننشال تایمز اعلام کردند که تأمین‌کنندگان آیفون و مقامات دولتی چینی برای کسب بیشترین سهم تولید آیفون، رویکرد «هرآنچه لازم است» را اتخاذ کرده‌اند و همین موضوع توضیح می‌دهد شرکت‌های چینی چگونه حتی برنامه‌های تولید را زودتر از چارچوب زمانی تعیین‌شده انجام می‌دهند. ازسوی دیگر، عملیات تولید در هند با این سرعت پیش نمی‌رود و یکی از مهندسان اپل می‌گوید احساس فوریت در آن وجود ندارد.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، ظاهراً اپل برای بهبود مهارت تولید خود در هند روی برنامه‌ی بلند مدت متمرکز شده است. به گفته‌ی چهارنفری که ادعا می‌کنند به اپل نزدیک هستند، این شرکت طراحان و مهندسان محصول را از کالیفرنیا و چین به کارخانه‌هایی در جنوب هند فرستاده است تا نیروهای کاری محلی را آموزش دهند و به راه‌اندازی عملیات تولید کمک کنند.

اپل درسال ۲۰۱۷ تولید مدل‌های پایه مثل آیفون SE را در هند آغاز کرد. سال گذشته، این شرکت تولید خود را در هند به‌طور چشمگیری گسترش داد و برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ را در این کشور ساخت.

گفته می‌شود تاتا قصد دارد در آینده به تأمین‌کننده‌ی خدمات کامل اپل تبدیل شود و درهمین راستا، مشغول انجام مذاکراتی برای تصاحب کارخانه‌ی مونتاژ آیفون Wistron در کارناتاکا است. بدین ترتیب برنامه‌های بلندمدت اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره‌ی تأمین جهانی این شرکت همچنان ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات