iOS 17 با قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه قفل، اپل موزیک به‌روزشده و قابلیت‌های دیگر از راه می‌رسد

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
iOS 17
اطلاعات جدیدی درمورد iOS 17 فاش شده است که به برخی از قابلیت‌های جدید و تغییرات این سیستم‌عامل اشاره دارد.
تبلیغات

با نزدیک‌تر شدن به رویداد WWDC ۲۰۲۳ اپل، شاهد انتشار اطلاعات بیشتر درمورد محصولات و خدمات جدید اپل هستیم. بسیاری انتظار دارند iOS 17 به‌عنوان مهم‌ترین محصول اپل در این رویداد معرفی شود و درکنار آن شاهد نسخه‌های جدید iPadOS و macOS باشیم.

به گزارش XDA، نسخه‌ی جدید iOS 17 تغییراتی برای کنترل بهتر روشنایی چراغ‌قوه ارائه خواهد داد. علاوه‌براین کاربران می‌توانند از گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید و فونت‌هایی با ابعاد مختلف در صفحه‌ی قفل بهره ببرند. به‌روزرسانی جدید همچنین امکان اشتراک‌گذاری تنظیمات سفارشی صفحه‌ی قفل را ارائه خواهد داد.

طبق اطلاعات فاش‌شده، iOS 17 همچنین تغییراتی در ظاهر اپل موزیک اعمال خواهد کرد. احتمال دارد نسخه‌ی جدید این برنامه از متن آهنگ‌ها نیز پشتیبانی کند که به‌طور مستقیم در صفحه‌ی قفل نیز نمایش داده خواهند شد. یکی دیگر از تغییرات موردانتظار iOS 17، امکان سفارشی‌سازی و سازماندهی کتابخانه‌ی برنامه‌ها است که به مدیریت بهتر و آسان‌تر آن‌ها کمک خواهد کرد.

پیش‌از این در برخی گزارش‌ها اشاره شده بود که iOS 17، به‌روزرسانی بزرگی خواهد بود اما شاید این آپدیت با تغییر تمرکز اپل به هدست واقعیت ترکیبی این شرکت، بیشتر حکم تکمیل‌کننده‌ی نسخه‌ی قبل را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های موردانتظار iOS 17، امکان سایدلود کردن برنامه‌ها است؛ در این‌صورت این قابلیت که از سال‌ها قبل در اندروید ارائه می‌شد دردسترس دارندگان آیفون نیز قرار خواهد گرفت. فشار مداوم اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند اپل را وادار کند تا قابلیت سایدلود را حداقل در برخی کشورهای اروپایی ارائه دهد.

یکی دیگر از تغییرات مهمی که می‌توان از iOS 17 انتظار داشت، مرکز کنترل بازسازی شده است. این بخش در سیستم‌عامل موبایلی اپل طی سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری آیفون بوده است و اکنون به‌روزرسانی جدید می‌تواند برای کاربران بسیار هیجا‌ن‌انگیز باشد. درحال حاضر نمی‌دانیم iOS 17 چه تغییراتی در مرکز کنترل اعمال خواهد کرد اما امکان سفارشی‌سازی این بخش می‌تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات