افشاگر خوش‌سابقه تأکید کرد: iOS 17 با پشتیبانی از سایدلود اپلیکیشن‌ها از راه می‌رسد

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایی از هوم اسکرین آیفون ۱۴ پرو مکس
مارک گرمن، افشاگر خو‌ش‌سابقه، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل به‌دنبال اضافه‌کردن سایدلود اپلیکیشن‌ها به سیستم‌عامل iOS 17 است.
تبلیغات

اپل دعوت‌نامه‌ی رویداد WWDC را برای رسانه‌ها ارسال کرده است. این رویداد قرار است ۱۵ خرداد در آمفی‌تئاتر استیو جابز برگزار می‌شود. از قرار معلوم هدست واقعیت ترکیبی این شرکت در WWDC رونمایی می‌شود؛ اما این کنفرانس بزرگ شامل رونمایی محصولات و سرویس‌های دیگری نیز خواهد بود.

به‌نوشته‌ی خبرگزاری بلومبرگ، در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ سیستم‌عامل iOS 17 برای آیفون رونمایی خواهد شد. مشخص نیست کدام گوشی‌های اپل از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند. شایعه‌ها می‌گویند iOS 17 به‌اندازه‌ی iOS 16 متحول نمی‌شود.

یکی از تغییرات مهم iOS 17 که بلومبرگ قبلاً به آن اشاره کرده بود، آغاز پشتیبانی از بارگیری جانبی (سایدلود) اپلیکیشن‌ها است. این نشریه در گزارش جدیدش روی ادعای قبلی تأکید کرده و گفته است آی‌او‌اس ۱۷ با پشتیبانی از سایدلود منتشر می‌شود. مطابق قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، اپل مجبور است تا سال ۲۰۲۴ چنین تغییر مهمی را در اکوسیستم آیفون اِعمال کند.

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آیفون احتمالاً کنترل سنتر را بازطراحی خواهد کرد. علاوه‌براین، این سیستم‌عامل شامل تغییراتی برای آی‌مسیج خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات