گوگل و مقابله با سانسور اینترنت چین و نفوذ NSA به کمک رمزنگاری

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره‌ی گوگل معتقد است که رمزنگاری، کلید پاسخ به بسیاری از مشکلات اینترنت است. اشمیت در نوامبر گذشته بیان کرده است که "رمزنگاری همه‌چیز"، می‌تواند سانسور دولتی اینترنت را در طول یک دهه از میان بردارد. حال اشمیت دوباره در ادامه ی اظهارات گذشته‌ی خود گفته است که رمزنگاری می‌تواند فضای کشورهایی با قوانین سانسور سخت‌گیرانه را باز کرده و به مردم این کشورها امکان شنیده شدن بدهد.
تبلیغات

 اریک اشمیت که در انجمن اقتصاد جهانی داووس صحبت می‌کرد، گفته است که گوگل در تلاش است تا از طریق تقویت رمزنگاری‌های خود، جلوی دولت‌ها برای دسترسی به داده‌های شخصی کاربران را بگیرد. اشمیت معتقد است که این تلاش‌ها، مشکلات متعددی را برای کشورهایی نظیر چین که به اعتقاد وی مسئول 80 تا 85 درصد از جاسوسی‌های صنعتی-الکترونیکی دنیا است، ایجاد خواهد نمود.

اشمیت همچنین گفته است که با توجه به افزایش روز افزون افرادی که در این کشور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌نمایند، در اثر گذر زمان شاهد کاهش قدرت سانسورینگ چین خواهیم بود. اشمیت همچنین معتقد است که رسوایی ایجاد شده بخاطر مسأله‌ی نظارت‌ها و نفوذهای NSA، برای دنیا خوب بوده و باعث تنبیه دولت آمریکا شده است. وی خطاب به دولت آمریکا می‌گوید: "صرفاً به این دلیل که شما قدرت و توانایی انجام چنین نظارتی را دارید، دلیل بر این نیست که باید چنین نظارتی را به اجرا بگذارید".

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات