کره‌ی جنوبی تا پایان سال به اینترنت موبایل 300 مگابیت بر ثانیه مجهز خواهد شد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
سرعت اینترنت موبایل در کره بزودی از این هم بیشتر خواهد شد. بزرگترین اپراتور این کشور یعنی SK Telecom، در ژوئن گذشته اولین سرویس LTE-Advanced دنیا را معرفی کرده بود و اکنون گفته شده است که این سرویس سرعت فوق‌العاده‌ی 300 مگابیت در ثانیه را با خود به ارمغان خواهد آورد که تا پایان سال 2014 در دسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

 لازم به ذکر است که LTE معمولی سرعتی در حدود 75 مگابیت در ثانیه را تامین می‌کند که با LTE-Advanced این رقم به حدود 150 مگابیت باید برسد. اما اپراتور SK می‌گوید که تکنولوژی جدید این شرکت - 3band LTE-A- فراتر از استانداردهای پیشین عمل خواهد کرد. به گزارش Yonhap News، این تکنولوژی از طریق متراکم و یکپارچه کردن دو باند با فرکانس متفاوت امکان‌پذیر شده است که در این مورد، این دو باند شامل یک پهنای باند 20 مگاهرتز در باند 1.8 گیگاهرتز و دیگری پهنای باند 10 مگاهرتز در باند 800 مگاهرتز می‌شود.

در نتیجه به لطف این سرویس کاربران قادر خواهند بود که از مزایای اینترنت فوق سریع و دیگر امکانات فراهم آمده از این طریق بهره‌مند شوند. برای نمونه، این اپراتور مدعی است که با استفاده از 3band LTE-A می‌توان یک فیلم 800 مگابایتی را در عرض 22 ثانیه دریافت کرد که در شبکه‌ی LTE-A عادی، این زمان به 43 ثانیه، در LTE استاندارد به 85 ثانیه و در شبکه‌ی 3G به 7 دقیقه و 24 ثانیه خواهد رسید.

اپراتور SK Telecom تکنولوژی اینترنت موبایل فوق سریع خود را در رخداد 3GSM که ماه آینده در بارسلونا برگزار می‌شود به نمایش خواهد گذاشت. گفته می‌شود که این سرویس تا پایان سال در دسترس قرار خواهد گرفت ولی فقط اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و PCهای جدیدی که برای پشتیبانی از این تکنولوژی متناسب شده باشند قادر به بهره بردن از آن خواهند بود.

این شرکت می‌گوید که در حال تحقیق در مورد امکان توسعه‌ی LTE با 4 یا 5 باند است تا بتواند باز هم سرعت سرویس‌های موجود را فراتر ببرد؛ اما هنوز صحبتی در مورد زمان احتمالی رسیدن به چنین دستاوردی نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات