15 وب‌سایت برتر که در سال 2013 پا به عرصه‌ی وجود نهادند

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 10 دقیقه
در حالی که توسعه دهندگان بیشتر تمایل دارند اپلیکیشن‌های جدید را برای پلتفرم‌های موبایلی همچون اندروید و iOS ارائه دهند، ظاهرا شبکه وب فعلا قصد اعمال تغییرات جدیدی را ندارد. پس می‌توانید آسوده خاطر در انتظار اپلیکیشن‌ها و خدمات اینترنتی جدیدی که در حال ساخت هستند، باشید. اگر تصور می‌کنید سال 2013 شاهد ظهور نوآوری چندانی در زمینه شبکه نبوده‌اید، پس قطعا با نگاهی به محصولات ارائه شده این سال که البته زمان چندانی نیز به پایانش باقی نمانده، حیرت زده خواهید شد. نمی‌توان از کنار تلاش‌های شبانه روزی توسعه دهندگان در ارائه این اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین بی‌تفاوت عبور کرد. لذا در مطلب پیش رو قصد داریم تعدادی از این نوآوری‌های برتر در عرصه وب را به حضورتان معرفی کنیم. با ما همراه شوید.
تبلیغات

Postach.io

BestWebSite1

در حالی که هم اکنون شما قادرید با استفاده از Word Press یا سایر ابزارها وبلاگ شخصی خود را اداره کنید، Postach.io امکان بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با کمک آن شما می‌توانید Evernote خود را به پلتفرم وبلاگ نویسی تغییر دهید. Postach.ico ابزاری قدرتمند به شمار می‌رود که در عین حال به شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر ویدئوهای یوتیوپ را دریافت کرده و توئیت کنید. اطلاع از این نکته که تمامی داده‌های شما روی Evernote ثبت شده‌اند، آرامش بخش است.

Digg Reader

BestWebSite2

با به پایان رسیدن دوره خبرخوان گوگل در سال 2013 تعدادی دیگر از خبرخوان‌ها در دسترس قرار گرفتند که داوطلب جایگزینی با آن به شمار می‌رفتند. شاید بهترین راهکار از سوی Digg با اعلام محصول جدیدی موسوم به Digg Reader ارائه شد. این یک اپلیکیشن ساده و زیبا است که به ویژه در زمینه مصرف ترافیک اینترنتی صرفه‌جویی می‌کند. مخصوصا در پیدا کردن آیتم‌های جدید که در صفحه‌ی اصلی موجود هستند، بسیار راهبردی است.

Nextly

BestWebSite3

Nextly تمایل دارد شما خبرخوان را به دست فراموشی سپرده و به اخبار آنلاین به شیوه‌ای کاملا مشابه با تلویزیون علاقمند شوید. فیسبوک، توئیتر، Reddit و دیگر منابع شناخته شده خبری هدف Nextly بودند که سرخط اخبار آنها را گرفته و به شیوه‌ای نوین به کاربر ارائه می‌کند، گویی که در حال مشاهده یک کانال تلویزیونی در مرورگر هستید . شما می‌توانید بین منابع گوناگون خبری به آسانی جابجا شده یا به سادگی از یک موضوع عبور کنید. این ویژگی مورد نیاز آن‌دسته از افرادی است که برای دریافت اخبار به یک خبرخوان نیازمند بوده و در عین حال مایلند از آخرین به روز رسانی‌های دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی نیز مطلع شوند.

Canva

BestWebSite4

اگر درصدد افزودن طراحی و زیبایی به کار خود هستید پس این همان چیزی است که به آن نیازمندید. با این ابزار به سادگی قادر به طراحی‌هایی زیبا هستید بدون آنکه نیازمند کسب مهارت‌های خاصی باشید. می‌توان از میان طیف گسترده‌ای از پیش زمینه، قالب، برچسب و دیگر جزئیات، موارد مناسب را انتخاب کرده و آنها را در کنار یکدیگر قرار داد. کاربران میتوانند با کمک Canva به راحتی به منظور خود دست یابند بدون آنکه با دشواری چندانی مواجه شوند.

Pop-up Archive

BestWebSite5

پاب آپ آرشیو ابزار جدیدی است که در گردآوری و استفاده از صدا به خبرنگاران، ‌اصحاب رسانه، آرشیو کننده‌ها، تاریخ شناسان و سایر افراد کمک کرده و انجام امور را با سهولت بیشتری امکان پذیر می‌گرداند. وقتی که صدایی ضبط می‌کنید، کافی است آن را روی Pop-up Archive آپلود کنید. با این کار به طور خودکار از روی آن رونوشتی تهیه شده و در اختیار ضبط کنندگان قرار می‌گیرد. در عین حال همراه با صدای ضبط شده، فهرستی هم ارائه می‌شود که به کسانی که در جستجوی مواردی مشابه باشند از طریق ارائه داده‌هایی همچون تاریخ، شرکت کنندگان، مکان و اطلاعاتی از این دست یاری می‌رساند. به علاوه هم اینک روی آن تعداد فراوانی صداها و نواهای گوناگون و جذاب که از رادیو ملی گرفته شده موجود است، که می‌توان آنها را جستجو کنید.

Smithsonian X 3D

BestWebSite6

این پروژه‌ای بلند پروازانه است که از سوی موسسه اسمیت سونیان ارائه شده و هدف آن خلق اسکن سه بعدی کامل از اشیاء و مواد مصنوعی می‌باشد. این کاربر را قادر می‌سازد با استفاده از طیف گسترده‌ای از جزئیات دقت کار خود را بالا ببرد. می‌توان با کمک آن خرچنگ آبی و حتی یک نواختر را بازسازی کرده و نتیجه کار را مشاهده کرد. البته بهتر است تورهای راهنما را از قلم نیاندازید.

TorSearch

BestWebSite7

این شبکه مدعی است گمنام باقی مانده، اما دارای ترافیک روزانه مشخصی است. کاربران قادرند با استفاده از خطوط باز ارتباطی آن به اطلاعاتی دست یابند که توسط موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ قابل دسترسی نیست. TorSearch در نظر دارد این امکان را برای اکثر کاربران فراهم کند تا از امکانات این شبکه برخوردار شوند.

Phraseum

BestWebSite8

Phraseum یک ابزار بسیار ساده و کاربردی برای مرورگر است که به پیشرفت یادگیری زبان کمک می‌کند. با کمک آن می‌توان عبارات و اصطلاحاتی را که در طی جستجو در شبکه با آنها مواجه می‌شوید، جمع آوری و ذخیره کنید و حتی برای آنها برچسب طراحی نمایید که بتوانید در آینده راحت‌تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. بدین صورت کاربر قادر است یک پایگاه اطلاعاتی قابل قبول در زمینه اصطلاحات موردنیازش فراهم کند. کار کردن با آن بسیار لذت بخش است.

Culturalist

BestWebSite9

اگر شما به جمع آوری مقالات علاقه دارید حتما اطلاع دارید که فهرست بندی آنها بهترین راه برای نظم بخشیدن به اطلاعات مورد نیاز و مفید می‌باشد.

Culturalist اما در پی برداشتن گام‌های بلندتری در این زمینه بوده و در نظر دارد شما را وادارد تا فهرست‌های خود را به صورت موضوعی دسته بندی کرده و در عین حال از دیگران هم دعوت کنید تا دانسته‌ها و اطلاعات خود را به فهرست شما بی‌افزایند. در واقع این‌ها فهرست‌هایی هستند که بر اساس شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرند.

Iversity

BestWebSite10

این سرویس مدعی جدیدی است که در زمینه دوره‌های آموزش آنلاین پا به عرصه وجود نهاده است. اینجا در اصل شامل 24 دوره آموزشی رایگان است که در حدود 100,000 دانشجو را تحت پوشش قرار می‌دهد. شاخه‌های گوناگون علمی از فلسفه گرفته تا فیزیک، مهندسی، معماری، اقتصاد و حتی سیاست در طی این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند.

Skethfab

BestWebSite11

در اینجا به همه امکان داده می‌شود مدل‌های سه بعدی ارائه شده را انتخاب و به هر بخش از شبکه وب که تمایل دارند انتقال دهند البته اینکار نه از طریق پلاگین بلکه فقط از طریق HTML5 امکان پذیر می‌باشد. کار کردن با آن بسیار ساده بوده و استفاده کنندگان قادرند با کمک حرکات ماوس طرح‌ها را بچرخانند، روی آنها زوم کرده یا تراز آنها را تغییر داده و در نهایت این طرح‌ها را به آن‌چیزی که مد نظر داشتند، تبدیل نمایند.

NextStories

BestWebSite12

Next Stories، با مشاهده و بررسی آنچه هم اکنون در حال خواندنش هستید، کار می‌کند. بدین صورت به شما فهرستی از مقالاتی مشابه که ممکن است بعدا تمایل به خواندن‌شان داشته باشید را ارائه می‌دهد و در واقع این کار را با بررسی انتخاب‌های معمول شما به انجام می‌رساند. شما می‌توانید سایت‌هایی را پیشنهاد داده یا بر اساس دسته بندی‌های خاص به دنبال اپلیکیشن‌های مورد نظرتان بگردید. اما به هر صورت عملکرد اصلی آن در جستجوی هوشمندانه سایت به سایت و دنبال کردن علایق معمول شماست.

Forecast.io

BestWebSite13

وقتی که مایلید در مورد وضعیت آب و هوا بیشتر بدانید این اپلیکیشن می‌تواند تجربه‌ای زیبا به شما هدیه دهد. چیزی که این اپلیکیشن در پی اثبات آن است، ارائه اطلاعات آب و هوایی در قالب اپلیکیشنی زیبا و درخشان است.  که با طراحی باشکوه و اطلاعات مورد نیاز با کمک یک کره زمین انیمیشنی که گرد خود می‌چرخد در اختیار کاربران قرار می گیرد. یک‌بار این اپلیکیشن را امتحان کنید، قطعا پشیمان نخواهید شد.

Meetings.io

BestWebSite14

کار با این سرویس بسیار راحت است، مثلا وقتی در نظر دارید تا یک کنفرانس ویدیویی برگزار کنید و قادر نیستید تنها بر امکانات خاصی همچون ارتباط از طریق اسکایپ یا از طریق Hangout گوگل تکیه کنید، تنها کافی است به سراغ Meeting.io رفته، اتاقی را انتخاب نموده و برای همه دوستان‌تان دعوت نامه ارسال کنید. نیازی به ثبت نام نیست، برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی اکنون از هر زمانی ساده‌تر شده است.

Enthuse.me

BestWebSite15

دیگر لازم نیست افراد به سراغ گزینه‌های کسل کننده‌ای همچون LinledIn بروند. در عوض تنها کافی است از Enthuse.me استفاده کرده تا رزومه‌ی خود را در قالبی زیبا و ساده طراحی کرده و توانایی‌ها و قابلیت‌های خود را از این طریق در اختیار روسا و کارفرمایان قرار دهند. کار با آن ساده بوده و نتیجه بهتری به دنبال دارد. در ضمن می‌توان از آن در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد.

یک سرویس خوب: Medium

BestWebSite16

اگر چه اولین بار در سال 2012 از مدیوم پرده برداری شد اما در اصل این سرویس اولین بار در سال 2013 برای عموم قابل استفاده شد و همین بهانه‌ای است که آن را در این فهرست و به عنوان متولد سال 2013 قرار دادیم. مدیوم یک بستر وبلاگ نویسی نوین جدید است که از سوی موسس توئیتر ارائه شده و کار با آن بسیار ساده می‌باشد.مدیوم با اولین بروز رسانی برای آن، زیباتر از قبل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اینجا همه چیز در نوشتن خلاصه می‌شود پس ضوابط را به دست فراموشی سپرده و فقط به نوشتن بپردازید.

شاید این فهرست در جلب رضایت شما چندان موفق عمل نکرده باشد، البته ممکن است در عین حال با برخی از برترین‌های ما هم موافق باشید. به هر روی نظرات و ایده‌های خود در مورد بهترین‌های سال 2013 را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات