مایکروسافت: بارگذاری تصاویر JPG در مرورگر اینترنت اکسپلورر تحت ویندوز 8.1 تا 45 درصد سریع‌تر از قبل انجام می‌شود

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند هفته تا عرضه رسمی ویندوز 8.1 باقی مانده است و مایکروسافت از هم اکنون تبلیغات مبنی بر قابلیت‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 که به عنوان مرورگر پیش‌فرض بر روی این سیستم عامل قرار دارد را شروع کرده است.
تبلیغات

در تازه‌ترین خبری که از اینترنت اکسپلورر 11 منتشر شده، مایکروسافت اذعان کرده که فناوری رمزگشایی تصاویر با فرمت JPG در این مرورگر به کلی تغییر کرده و مهندسان این شرکت توانسته‌اند با بکارگیری روش‌های گوناگون، سرعت بارگذاری این گونه تصاویر در این مرورگر را بیش از 45 درصد افزایش دهند. با این اوصاف مرور کردن وب با این مرورگر نیز سریع‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

به گفته مایکروسافت، بیش از 61 درصد از داده‌های موجود بر روی شبکه جهانی اینترنت را تصاویر تشکیل می‌دهند و 47 درصد از این مقدار تصاویری با فرمت JPG می‌باشند.

به طور طبیعی، عملیات رمزگشایی تصاویر JPG توسط مرورگر به این معنی است که مرورگر باید به طور همزمان تصاویر را ابتدا رمزگذاری و سپس رمزگشایی کند. نسخه‌های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر عملیات رمزگذاری را با استفاده از پردازنده و عملیات تصویر سازی را با استفاده از پردازنده گرافیکی انجام می‌دادند، اما در روش جدید، بسیاری از کارهایی که قبلا توسط پردازنده انجام می‌شدند، اکنون بر عهده پردازنده گرافیکی است.

تصویری که در ابتدای این مقاله مشاهده کردید، کوه‌های Grand Telons را نشان می‌دهد. عملیات رمزگشایی این تصویر با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه 10، چیزی در حدود 31.9 میلی‌ثانیه و در ادامه عملیات نمایش تصویر نیز حدودا 81.5 میلی ثانیه طول می‌کشد. در نسخه یازدهم از این مرورگر که جدیدترین نسخه نیز می‌باشد، عملیات رمزگشایی 17.9 میلی‌ثانیه و نمایش تصویر نیز به 57.5 میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد.

نظر شما در مورد این قابلیت مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات