فیس‌بوک با تیمی متشکل از ۱۹ حقوقدان دولتی رعایت حریم خصوصی در اینترنت را به نوجوانان آموزش می‌دهد

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک اعلام نموده که تصمیم دارد با مشارکت انجمن ملی وکلای عمومی (NAAG)، به نوجوانان و والدین آن‌ها، نحوه محافظت از حریم خصوصی در فیس‌بوک و در مقیاس بزرگ‌تر در کل اینترنت را آموزش دهد. پیچیدگی تنظیمات حریم خصوصی در فیس‌بوک و اینکه چه چیزهایی از اطلاعات شخصی کاربر در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، مدت‌ها است به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ کاربران تبدیل شده و به نظر می‌رسد این موضوع، مهم‌ترین انگیزه فیس‌بوک در مشارکت با NAAG به منظور واضح‌‌سازی این موارد می‌باشد.
تبلیغات

شریل ساندبرگ، مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک می گوید: «همکاری NAAG با فیس‌بوک در زمینه انتشار مجموعه‌ای از اطلاعات و ابزارهایی خواهد بود که امیدواریم این اطمینان را بدهد که کاربران جوان انتخابی ایمن، هوشمند و مسئولانه خواهند داشت». این ایده توسط مریلند، دادستان کل داگلاس، ارائه شده و امروز صبح در رویداد «حریم خصوصی در عصر جدید» اطلاع رسانی گردید.

برای شروع، در کنار تیم ۱۹ نفره، متشکل از وکلای عمومی هر ایالت، صبح فردا ویدئویی با عنوان «چه کاری برای مراقبت از اطلاعاتتان می‌توانید انجام دهید؟» همراه با جدولی از نکات مهم برای رعایت حریم شخصی، منتشر خواهد شد. این اطلاعات علاوه بر صفحه standard safety فیس‌بوک، در صفحات سایت‌های وکلای مشارکت کننده نیز منتشر خواهند شد.

همچنین فیس‌بوک ویدئوهایی را با عنوان «از تیم امنیتی بپرسید» منتشر خواهد کرد. این ویدئوها بر پایه تحقیقات چندین ساله و پاسخ‌هایی می‌باشد که به سئوالات کاربران در سفر به کشورهای مختلف داده شده است. این سری از ویدئوها اغلب سئوالات متداول در رابطه با حریم خصوصی، پیشگیری از زورگویی و کلاً ایمنی آنلاین را پاسخ خواهند داد.

هنوز زود است که بگوییم دقیقاً کدام ایالت ها در این طرح مشارکت خواهند کرد. با این حال شنیده می‌شود در سال آینده، ایالت های بیشتری در این طرح مشارکت خواهند کرد. برای پاسخ به این سئوال که آیا این طرح می‌تواند پیچیدگی های حفاظت از حریم شخصی در فیس‌بوک را کاهش دهد یا نه، نیاز به زمان بیشتری خواهیم داشت. با این حال به نظر نمی‌رسد مقوله آموزش، ضرری را متوجه کاربران فیس‌بوک نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات