سامسونگ با همکاری آرم روی توسعه 6G کار می‌کند

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
گوشی هوشمند در دست لوگو شبکه 6G
سامسونگ با همکاری آرم می‌خواهد به توسعه‌ی فناوری‌های کلیدی 6G سرعت ببخشد.
تبلیغات

سامسونگ ریسرچ (بخش تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ) قصد دارد با همکاری آرم به تحقیق و توسعه درزمینه‌ی SIMD (پردازش بسته‌های موازی-Single Instruction Multiple Data) سرعت ببخشد؛ چراکه این فناوری یکی از فناوری‌های مهم در شبکه‌ی 6G به‌شمار می‌رود و حجم زیادی از پردازش داده‌ها برعهده‌ی این فناوری است.

براساس گزارش‌ها، سامسونگ و آرم با راه‌اندازی پروژه‌ی منبع‌باز و مشترک، می‌خواهند فناوری پردازش بسته‌های موازی را توسعه دهند و در‌عین‌حال آن را اصلاح کنند.

با رشد بیش‌ازپیش جریان داده، به‌نظر می‌رسد SIMD برای سیستم‌های ارتباطی کارآمد و منعطف بسیار مفید باشد. آرم با تجربه‌ی گسترده‌ی خود درزمینه‌ی طراحی محاسبات کارآمد و با کارایی بالا و مصرف کم، همکار سامسونگ در این پژوهش خواهد بود.

Jinguk Jeong، معاون اجرایی مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته‌ی سامسونگ (ACRC) گفت: «در ارتباطات 6G، اهمیت فناوری نرم‌افزاری در حال افزایش است. نوآوری در مدیریت حجم عظیمی از داده‌های حاصل‌شده بسیار مهم است. همکاری فنی با آرم گام مهمی در ایجاد انقلاب در فناوری موازی است.»

شبکه‌ی 6G یکی از فناوری‌های مهم در حوزه‌ی رباتیک و هوش مصنوعی و دستگاه‌های ارتباطی مانند گوشی سامسونگ است و توسعه‌ی آن جهشی عظیم در رشد علم ایجاد می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات