حذف هواوی از زیرساخت‌های ارتباطی آمریکا پرهزینه‌تر از حد تصور است

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
جایگزینی تجهیزات هواوی  ZTE
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) برای جایگزین کردن تجهیزات هواوی و ZTE خواستار دریافت بودجه‌ی بیشتر شد.
تبلیغات

جسیکا روزن‌ورسل، رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، در نامه‌ای خطاب به کنگره‌ می‌گوید دولت تنها ۱٫۹ میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات هواوی و ZTE اختصاص داده؛ یعنی چیزی حدود ۳٫۰۸ میلیارد کمتر از بودجه‌ی ۴٫۹۸ میلیارد دلاری‌ای که FCC برآورد کرده است.

پس از معرفی هواوی و ZTE به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، قانونی را امضاء کرد که بر مبنای آن ارائه‌دهندگان مخابراتی باید تجهیزات هواوی و ZTE را به‌طور کامل حذف کنند.

اکنون کمبود بودجه، پروژه را دچار مشکل کرده است. ژانویه ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۲) FCC گزارش داد که تنها پنج شرکت تجهیزات متعلق به هواوی و ZTE را به‌طور کامل حذف کرده‌اند.

در نامه‌ی روزن‌ورسل به کنگره آمده است که تقریباً ۴۰ درصد از ارائه‌دهندگان مخابراتی نمی‌توانند بدون بودجه‌ی اضافی تجهیزات خود را جایگزین کنند؛ او می‌افزاید درصورتی‌که بودجه‌ی بیشتری اختصاص داده نشود، بسیاری از شرکت‌ها تعطیل می‌شوند و شاید برخی مناطق بدون خدمات باقی بمانند.

در بخشی دیگر از نامه‌ی روزن‌ورسل آمده است، در صورتی که دریافت‌کنندگان بودجه در حذف و جایگزینی کامل تجهیزات موفق نباشند، نگرانی در زمینه‌ی امنیت ملی آمریکا افزایش می‌یابد. از طرفی FCC وظیفه دارد ابتدا بودجه را به ارائه‌دهندگانی اختصاص دهد که کمتر از دو میلیون مشتری دارند و به دلیل کمبود بودجه تنها ۳۹٫۵ درصد از هزینه‌‌ی آن‌ها پوشش داده می‌شود.

برای شرکت‌هایی که دریافت بودجه داشته‌اند، مهلتی برای حذف و جایگزینی تعیین شده؛ این مهلت از ۲۹ می ۲۰۲۴ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا ۴ فوریه‌ی ۲۰۲۵ (۱۶ بهمن ۱۴۰۳)، براساس زمان دریافت اولین بودجه، متغیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات