ویدیوهای هوش مصنوعی یوتیوب برچسب ویژه دریافت می‌کنند

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب
یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا گفته است که شروع به برچسب‌گذاری ویدیوهای واقع‌گرایانه‌ی ساخته‌شده با هوش مصنوعی کنند.
تبلیغات

یوتیوب قصد دارد به کاربران اطلاع دهد ویدئویی که تماشا می‌کنند ساخته‌ی دست انسان است یا توسط هوش مصنوعی مولد ایجاد شده است.

یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هوش مصنوعی مولد در حال تغییر روش بیان سازندگان است، اما بینندگان می‌‌خواهند بدانند محتوایی که تماشا می‌کنند ساخته‌ی هوش مصنوعی است یا خیر.»

علامت گذاری محتوای هوش مصنوعی در یوتیوب

یوتیوب سعی دارد سازندگان را ملزم کند تا به بینندگان در مورد محتوای دستکاری‌شده یا ساخته‌شده با ابزار هوش مصنوعی که واقعی به نظر می‌آیند و به‌راحتی با شخص، مکان یا رویداد واقعی اشتباه گرفته می‌شوند، اطلاع دهند.

یوتیوب موارد زیر را مثال زده است که باید به‌عنوان ویدیو دستکاری‌شده علامت‌گذاری شوند:

  • شباهت به یک شخص واقعی: تغییر دیجیتالی محتوا برای جایگزینی چهره‌ی یک فرد با چهره‌ی دیگر یا تولید مصنوعی صدای یک فرد برای روایت ویدیو.
  • ویدیو از رویدادها یا مکان‌های واقعی: مانند اینکه به نظر برسد یک ساختمان واقعی آتش گرفته است یا تغییر یک منظره‌ی شهری واقعی که متفاوت از واقعیت جلوه کند.
  • ایجاد صحنه‌های واقع‌گرایانه: نمایش تصویری واقع‌گرایانه از وقایع جعلی؛ مانند گردبادی که به سمت یک شهر واقعی حرکت می‌کند.
علامت گذاری محتوای هوش مصنوعی در یوتیوب

اگر سازنده‌ی محتوا ویدیو را علامت‌گذاری کند، نمادی ویژه صحت‌داشتن آن را به بیننده نشان می‌دهد. یوتیوب می‌گوید که برای بیشتر ویدیوها، این برچسب در توضیحات ویدیو ظاهر می‌شود، اما برای محتوایی که موضوعات حساس‌تری را در بر می‌گیرد -مانند سلامت، اخبار، انتخابات یا امور مالی- علامت روی خود ویدیو ظاهر خواهد شد.

یوتیوب اضافه کرد که سازندگان را به علامت‌گذاری محتوایی که به‌وضوح غیر‌واقعی به نظر می‌رسند یا حالت انیمیشنی دارند، ملزم نمی‌کند.

یوتیوب سازندگان را به مشخص‌کردن استفاده از هوش مصنوعی برای تولید ویدیو ملزم نمی‌کند؛ برای مثال، زمانی که از این فناوری برای ایجاد سناریو ویدیو، ایده‌های محتوا یا زیرنویس‌های خودکار استفاده شود، نیازی به اشاره به هوش مصنوعی نیست. برچسب‌های جدید در هفته‌های آینده در تمام نسخه‌های یوتیوب نمایش داده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات