مدیرعامل دومین اپراتور بزرگ استرالیا به‌دلیل قطع موقت اینترنت استعفا کرد

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آپتس، شرکت مخابراتی استرالیایی، در یکی از فروشگاه‌ها
مدیرعامل شرکت مخابراتی استرالیایی آپتس، پس از قطعی چندساعته‌ی اینترنت استعفا کرد.
تبلیغات

رویترز در گزارشی اختصاصی می‌گوید که رئیس آپتس، دومین شرکت بزرگ مخابراتی استرالیا، استعفا کرده است. او این جایگاه را به‌دلیل قطعی گسترده‌ی شبکه و یکی از نقص‌های اطلاعاتی بزرگ‌ استرالیا رها کرد.

شرکت مخابراتی سینگتل، مالک آپتس، چند روز پس از قطعی شبکه‌ی سراسری استعفای کِلی بایر رزمارین، مدیرعامل آپتس را تأیید کرد. این قطعی نزدیک به نیمی از ۲۶ میلیون ساکن استرالیا را به‌مدت ۱۲ ساعت بدون آنتن گوشی و تلفن و اینترنت گذاشت. سینگتل در بیانیه‌ای گفت که مایکل ونتر، مدیر مالی، به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شده است.

رزمارین گفت که پس از جلسه‌ی استماع پارلمان در روز جمعه و با ارزیابی شرایط، تصمیم گرفت استعفا کند. در این جلسه، مدیران آپتس گفتند شرکت برنامه‌ی اضطراری برای قطعی در این مقیاس نداشته است.

آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹)، رزمارین به این سِمَت منصوب شد. او پس از دو رسوایی ملی که شهرت غول مخابراتی را خدشه‌دار کرده بود، رهبری آپتس را بر‌عهده گرفت. سال گذشته، هک گسترده‌ی اطلاعات‌ باعث شد اطلاعات شخصی ۱۰ میلیون استرالیایی فاش شود و شاکیان شکایتی دسته‌جمعی ثبت کنند.

در اوایل ماه جاری هنگامی‌که قطعی شبکه ۱۲ ساعته بیش از ۱۰ میلیون استرالیایی را تحت‌تأثیر قرار داد، ضربه تازه‌ای به آپتس وارد شد. این اتفاق خشم و ناامیدی را در میان مشتریان برانگیخت و نگرانی‌های گسترده‌تری را درباره‌ی زیرساخت‌های مخابراتی ایجاد کرد.

روز جمعه، مدیران آپتس در جلسه‌ی استماع پارلمان گفتند که قطعی در سراسر شبکه را پیش‌بینی نکرده بودند؛ بنابراین، راه‌حل ازقبل‌‌برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای این موقعیت نداشتند.

رزمارین در این جلسه گفت که به‌دلیل قطعی، برقراری صدها تماس با خط تلفن اضطراری استرالیا غیرممکن شد؛ اگرچه آپتس همه حوادث را پیگیری کرده و خوشبختانه حال همه خوب است.

هفته‌ی گذشته، سینگتل گفت که نقصی در سیستم‌های امنیتی آپتس باعث خرابی شده است. این اتفاق به‌دلیل ارتقای نرم‌افزار معمولی که قبلاً گمان می‌رفت، نبوده است.

سینگل در بیانیه‌ای گفت: «رزمارین در زمان مدیریت خود سهم بازار آپتس را افزایش داد و عملکرد مالی را در طول تصدی خود بهبود بخشید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات