موتور جست‌و‌جو یاهو برمی‌گردد؛ خطر برای گوگل و بینگ

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یاهو
یاهو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از بازگشت دوباره‌اش به دنیای جست‌وجو با ظاهر و تجربه‌ای متفاوت خبر داده است.
تبلیغات

گفته می‌شود که یاهو با شعار خلق تجربه‌ی متفاوتی از جست‌و‌جو در وب، قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۴ دوباره وارد دنیای موتورهای جست‌و‌جو شود.

آن‌طور که از پست رسمی یاهو در ایکس بر می‌آید، باید منتظر تغییراتی در طراحی ظاهری و نشان تجاری یاهو باشیم.

توییت یاهو

رقابت بین گوگل و یاهو را می‌توان به داستان داوود و جالوت تشبیه کرد. گوگل، طرف ضعیف‌تر، با تلاش برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و تمایل به پذیرش ریسک، به پیروزی رسید.

از طرفی یاهو، به‌عنوان طرف قوی‌تر که دست برتر را داشت، در تطبیق‌پذیری با شرایط، عملکرد به‌موقعی نشان نداد و نتیجه را به حریف چابک‌تر خود واگذار کرد. رقابت بین این دو شرکت نقش مهمی در توسعه‌ی اینترنت ایفا کرده است.

یاهو از زمان بنیان‌گذاری در سال ۱۹۹۵، یکی از پیشگامان در بازار موتور جست‌و‌جو بوده است. شرکت سرشناس آمریکایی امید دارد که دوباره جایگاه خودش را در این عرصه به‌دست آورد.

تا اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲)، گوگل با سهم ۹۱٫۵۵ درصد، در صدر بازار موتور جستجو قرار دارد، آن هم در شرایطی که در چین فیلتر است. بینگ و یاندکس به‌ترتیب با ۳٫۱۱ و ۱٫۸۳ درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

انتظار می‌رود که تجربه‌ی جدید موتور جست‌وجو یاهو در هفته‌های اول سال ۲۰۲۴ (۱۱ دی به بعد) راه‌اندازی شود. اطلاعات بیشتری در این زمینه در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات