نگاهی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های مودم روتر مقرون‌به‌صرفه 4G نتربیت

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آنتن‌های مودم NWR-M920 نتربیت
مودم روتر 4G نتربیت با پشتیبانی از سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه‌ای و ابزار تغییر آی‌پی، گزینه‌ی جذابی در محدوده‌ی قیمتی ۲ میلیون تومان است.
تبلیغات

آونگ از مدتی پیش تولید مودم‌ها و روترهای نتربیت را در ایران آغاز کرده است، این دستگاه‌ها در واقع همان محصولات شرکت D-Link هستند که در ایران با نام Neterbit تولید می‌شوند. بر همین اساس، روتر 4G نتربیت NWR-M920 از مدتی پیش، با قیمت حدود ۲ میلیون تومان و گارانتی ۳ ساله‌ی آونگ در بازار کشور به‌ فروش می‌رسد. این دستگاه تفاوتی با روتر دی‌لینک DWR-M920 ندارد.

مودم NWR-M920 نتربیت از نمای بالا

در نمای پشتی دستگاه یک پورت WAN و سه پورت LAN به‌همراه شیار سیم‌کارت به‌ چشم می‌خورد. پورت WAN برای دریافت سیگنال اینترنت به‌کار می‌رود؛ بنابراین مودم نتربیت DWR-M920 را هم می‌توان به‌صورت با اینترنت سیم‌کارت استفاده کرد، هم با اتصال سیمی آن به منبع اینترنت، سایر دستگاه‌ها را به دنیای وب متصل کرد.

کابل‌های شبکه متصل به مودم NWR-M920 نتربیت

مودم‌روتر NWR-M920 از اتصال LTE Cat4 با سرعت دانلود و آپلود ۵۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. با این دستگاه می‌توان ۴ دستگاه را با اتصال اترنت 10/100 (اتصال با سرعت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه) و ۳۲ دستگاه را به‌صورت بی‌سیم به شبکه متصل کرد.

پورت‌های مودم NWR-M920 نتربیت

دستگاه جدید نتربیت قابلیت ایجاد شبکه‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی با سرعت بالغ‌بر ۳۰۰ مگابیت‌برثانیه را دراختیارتان می‌گذارد. آونگ می‌گوید دستگاه جدیدش حتی از همتای خود از برند D-Link نیز فرم‌ور به‌روزتری دارد، به‌کمک فایروال دوگانه‌ی SPI و NAT از شبکه‌ی کاربر در برابر تهدیدات اینترنت محافظت می‌کند و با رمزگذاری WPA/WPA2/WPA3، امنیت شبکه‌ی بی‌سیم را ارتقا می‌دهد.

صفحه ادمین مودم NWR-M920 نتربیت

شاید بتوان ضعف اصلی مودم روتر NWR-M920 را در ناسازگاری آن با شبکه‌های ۵٫۰ گیگاهرتزی جست‌وجو کرد؛ ضعفی که طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های هم‌قیمت نیز دچارش هستند. نتربیت سعی کرده است تا این ضعف را با اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از ابزار تغییر آی‌پی با پروتکل‌های PPTP و L2TP جبران کند.

در‌حال‌حاضر رقبای مودم روتر NWR-M920 عمدتاً حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد برچسب قیمتی بالاتری دارند، حال باید دید قیمت مودم روتر نتربیت می‌تواند نظر کاربران را به آن جلب کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات